דובר מחלקת המדינה של ארצות הברית נד פרייס התייחס היום (שלישי) באופן רשמי במהלך תדרוך עיתונאים, להחלטת מותג הגלידות הבינלאומי בן & ג'ריס כי היא תפסיק למכור את מוצריה ב"שטחים הפלסטיניים הכבושים", כך לדבריהם, ואמר: "אנו דוחים בתוקף את תנועת ה- BDS,  הממתגת את ישראל באופן לא הוגן. ארה"ב תהיה שותפה איתנה למאבק במאמצים העולמים העלולים לפגוע בלגיטימציה של ישראל". 

כזכור, בעקבות החלטת החברה, שוחח ראש הממשלה, נפתלי בנט, עם אלן ז’ופ, מנכ"ל חברת יוניליוור המחזיקה בבעלות חברת הגלידה, והבהיר כי הוא רואה בחומרה רבה את ההחלטה להחרים את ישראל. בנט אמר עוד כי "בסופו של דבר מדובר בחברת בת של יוניליוור שנקטה בצעד אנטי ישראלי מובהק". 
 

נד פרייס (צילום: REUTERS/Tom Brenner)
נד פרייס (צילום: REUTERS/Tom Brenner)


שר החוץ, יאיר לפיד, גינה את החלטת החברה, ואמר: "כניעה מבישה לאנטישמיות. ליותר משלושים מדינות בארה"ב יש חוקים נגד ה-BDS. אני מתכונן ללכת אחת אחת ולדרוש מהם להפעיל את החוקים האלה נגד בן אנד ג'ריס מפני שהם לא יתייחסו אלינו בצורה כזאת בלי להיתקל במענה".

משרד החוץ הגיב גם הוא להחלטת החרם של ben & jerry's והודעת חברת Unilever, וציין כי ההחלטה שגויה ורעה, והיא "כניעה ללחץ מתמשך ואגרסיבי מצד גורמים אנטי ישראלים קיצוניים. מדובר בשיתוף פעולה מרצון עם טרור כלכלי שמובל ע"י תנועת החרם, תנועה אנטי-ישראלית הצבועה בגוונים אנטישמים. אנחנו קוראים ל- B&J's לחזור בה מההחלטה השגויה".

תגובת מועצת יש''ע לחרם של 'בן אנד ג'ריז' על יהודה, שומרון ובקעת הירדן: "אין צורך לרכוש מוצרים מחברות אשר מחרימות מאות אלפי אזרחי מדינת ישראל, בגלל המקום שבו הם בחרו לגור. בימי הקיץ החמים, אנחנו ממליצים לישראלים בכל רחבי הארץ לאכול גלידות ישראליות טעימות ומתוקות, שלא כוללות פיטורי מאות עובדים ישראלים".