יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייאני שוחח הבוקר (רביעי) עם אראל סג"ל וטל שלו בתכניתם ב-103FM והתייחס לנושא הקפאת הבנייה בהתנחלויות: "אין הקפאה או סיכום עם האמריקאים, אני אומר את זה באחריות מלאה. יש לנו שיח עם לשכת רה"מ והם אמרו לנו שהידיעה לא נכונה".

הוא הוסיף כי "אם נתקל בסיטאוציה שבה לא יאשרו בנייה או שתהיה הקפאה חס וחלילה, המשמעות היא שהממשלה נופלת. האמריקאים מבינים את זה, ואין להם אינטרס כזה".

אלחייני הבהיר המועצמה העליונה לתכנון ולבנייה תתכנס בקרוב: "הממשלה החדשה מכהנת חודש בלבד, ואף אחד לא יכול לחלוק על זה שהמחויבות של ראשי הרשויות היא לקדם בנייה ויחידות דיור והרחבות היישובים. צריך להתאזר בסבלנות, אני מניח שתהיה ישיבה של בתקופה הקרובה".

"לא תהיה תוכנית מדינית", הכריז ראש מועצת יש"ע. "היה לי קשר עם אנשים מהממשל האמריקאי לפני חודשיים, אני לא יכול להגיד בוודאות מוחלטת שהם מייצגים את עמדת ממשל ביידן, אבל הם אמרו שיש הבנה כי כל ניסיון כזה או אחר להוביל תהליך מדיני נכשל והממשל מתרכז בדבר אחד, בשיפור איכות חייהם של הפלסטינים ושל הישראליים ביו"ש".

כנשאל מדוע נגד נשיא ארה"ב הקודם דונלד טראמפ הוא יצא בזעם, אך מול ג'ו ביידן, שממוקם שמאלה ממנו במפה הפוליטית, הוא לא מחה, ענה כי "ההם (טראמפ) רקמו מדינת רוב פלסטיני על 70 אחוז משטחי יו"ש ו-10 אחוז משטחי מדינת ישראל זו הייתה תוכנית טראמפ, הקמת מדינת טרור פלסטינית. שלא יבלבלו לך את השכל".

הוא אף הוסיף כי ביידן בעיניו טוב יותר מטראמפ: "אתה מעלה על דעתך מדינת טרור על 70 אחוז משטחי יו"ש?"

עוד חזר הבהיר כי נאמר לו שלא תקודם תכנית מדינית: "זה מה שנאמר לי, אני רוצה לדייק, נאמר לי על ידי אנשים בממשל. האם זה מייצג את ממשל ביידן? אני לא יודע אבל סביר להניח שממשל ביידן לא רוצה להביא תוכנית מדינית שמשמעותה פירוק הממשלה, הם לא יעשו דבר כזה".

בסוף דבריו, שיבח את המתווה שסוכם בין תושבי המאחז הבלתי חוקי אביתר לבין הממשלה: "אביתר זה הישג".