הקואליציה והאופוזיציה נערכות לקראת שבוע עמוס במיוחד, "שבוע בלהות", כפי שכינה זאת אחד מחברי הכנסת. במהלך הימים הללו, יונחו על שולחן הכנסת עשרות הצעות חוק ממשלתיות, אשר הקואליציה מבקשת לסיים את הליך החקיקה בטרם הפגרה. בין ההצעות: חוק הדיינים (שנפל בשבוע שעבר כתוצאה מטעות בהצבעה של יו"ר הכנסת), התיקון לחוק יסוד ממשלת החילופין ושורה של חוקים כלכליים,

כמו כן, צפויות מספר הצעות חוק הנוגעות למאבק בקורונה. במקביל, גם חוק הקנאביס של ח"כ שרן השכל, צפוי לחזור למליאת הכנסת, לאחר שהוא נמשך מהדיונים בניסיון להשיג הסכמות מול רע"מ.

במקביל, חברי כנסת מהאופוזיציה צפויים להעלות ביום רביעי מספר הצעות חוק פרטיות, שנועדו להטריל את הקאוליציה, בהן הצעת חוק של ח"כ מיקי זוהר להחלת הריבונות הישראלית על ישובים יהודים ביו"ש. 

המהומה בכנסת. צילום: ערוץ הכנסת

שבוע הדיונים ייפתח כאמור ביום שני, עם שתי הצעות אי אמון - הראשונה של יהדות התורה וש"ס, והשנייה של הרשימה המשותפת. ההצעה של יהדות התורה וש"ס נושאת את הכותרת "ממשלת טריפה" (במחאה על הרפורמה בכשרות), וזו של הרשימה המשותפת - נושאת את הכותרת "פגיעה זוחלת בסטטוס קוו במסגד אלאקצא", אתגור לרע"מ שכזכור היא עצמה פרסמה גינוי חריפה לעליית יהודים להר. כמו כן, הצעת חוק של ח"כ רם שפע ללליזציה מלאה של תחום הסמים הקלים צפויה לעלות ביום ראשון לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה.

במקביל, יצוין במשכן "יום העקירה מגוש קטיף וצפון השומרון", וחברות הכנסת לימור מגן תלם, אלינה ברדץ' יאלוב ונעמה לזימי יישאו נאומי בכורה. 

בתוך כך, חברת הכנסת מירי רגב (ליכוד) הגישה בקשה לקיום דיון מיוחד על פי דרישת 40 ח"כים מהאופוזיציה, בהשתתפות ראש הממשלה נפתלי בנט, בנושא "מחדלי הממשלה בשמירת האינטרסים הביטחוניים, המדיניים של מדינת ישראל והפקרת מורשת ישראל". הדיון צריך להתקיים בתוך חודש ימים מהגשת הבקשה והוא יערך על כן לאחר הפגרה.