ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח היום (שישי) עם השייח׳ מוחמד בן זאיד, יורש העצר של איחוד האמירויות ובירך אותו לרגל חג הקורבן. בשיחתם, הודה בנט ליורש העצר על פתיחת השגרירות בישראל וכן על אירוח ביקורו הרשמי של שר החוץ הישראלי, יאיר לפיד, במדינתם, והשניים אף סיכמו להיפגש בהמשך.

יאיר לפיד נחת לביקור רשמי ראשון באיחוד האמירויות (צילום: עוז אביטל, לע״מ)

ראש הממשלה אף הדגיש בפני בן זאיד, כי הוא רואה חשיבות רבה ביחסים האסטרטגיים בין המדינות ובגישתה של איחוד האמירויות כלפי ישראל, המהווה השראה למדינות ומנהיגים נוספים באיזור. יורש העצר הבטיח לבנט כי ימשיך בשיתוף הפעולה עמו למען יציבות האזור.

כזכור, לפני כשבוע נערך טקס פתיחת שגרירות איחוד האמירויות הערביות בישראל, בבניין הבורסה לניירות ערך שבתל אביב. הטקס החגיגי נערך בהזמנת השגריר האמירתי בישראל, מוחמד אל־חאג'ה, ובמעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג ומכובדים נוספים. במהלך האירוע, הניף השגריר האמירתי את דגל איחוד האמירויות עם השמעת ההמנון האמירתי.

השגרירות נפתחה כשבועיים אחרי חנוכת שגרירות ישראל באבו דאבי. שר החוץ יאיר לפיד השתתף בטקס חנוכת השגרירות במהלך ביקורו הרשמי הראשון בתפקיד, אז הודגש כי הממשלה החדשה בראשות נפתלי בנט מייחסת חשיבות רבה לאירוע פתיחת השגרירות. זאת משום שהיא מבקשת להמשיך את תנופת הסכמי אברהם, הן בהיבטים הכלכליים והן באלה האסטרטגיים אל מול איראן, על רקע החזרה האפשרית להסכם הגרעין.