בקואליציה ובאופוזיציה נערכים לעוד שבוע של לילות לבנים לקראת מרתון של הצבעות על הצעות חוק ממשלתיות ופרטיות שיובאו השבוע לאישור מליאת הכנסת.

בקואליציה מבקשים להעביר בהקדם מחדש את הצעת חוק הדיינים, שנפלה במליאה בשל טעות בהצבעה של יו"ר הכנסת מיקי לוי. בנוסף יבקשו להעביר את התיקון לחוק יסוד "הממשלה" - עיגון הרוטציה בממשלת החילופים, את הצעת החוק לקידום הבנייה במתחמים מועדפים לדיור (חוק הותמ"ל) ועוד שורה ארוכה של חוקים.

כמו כן, ח"כ שרן השכל (תקווה חדשה) תנסה להעביר את חוק הקנאביס, לאחר שמשכה אותו לפני כשבועיים בגלל התנגדות רע"ם. שר המשפטים גדעון סער יבקש לקדם היום בוועדת השרים לחקיקה, ובהמשך בוועדת החוקה ובמליאה, חוק להחמרת הענישה למחזיקי נשק בלתי חוקי. באופוזיציה יעלה ביום רביעי ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) להצבעה בקריאה טרומית את הצעת החוק שלו להחלת הריבונות היהודית על ההתיישבות ביהודה ושומרון.

יוזמות נוספות שיעלו השבוע לאישור הן הצעה של ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) להקמת בית משפט לחוקה, הצעת חוק של ח"כ זוהר האוסרת על משלוחים חיים של בעלי חיים והצעת חוק של הרשימה המשותפת המחייבת לספק חשמל גם למבנים לא חוקיים שנמצאים בהליכי הסדרה. כמו כן, תידון הצעת החוק של ח"כ בועז טופורבסקי (יש עתיד) ושל ח"כים נוספים להתקנת מצלמות במוסדות החינוך המיוחד.

שבוע הדיונים ייפתח בשתי הצעות אי־אמון: יהדות התורה וש"ס הגישו, במחאה על הרפורמה בכשרות, הצעת אי־אמון בממשלה תחת הכותרת "ממשלת טריפה", והרשימה המשותפת תגיש הצעת אי־אמון תחת הכותרת "פגיעה זוחלת בסטטוס קוו במסגד אל־אקצא". מדובר באתגור לרע"ם, שפרסמה גינוי חריף לעליית יהודים להר.

במקביל ינסו לפתור בקואליציה כבר היום את המשבר מול האופוזיציה המונע את הקמת הוועדות בכנסת. באופוזיציה דחו את ההצעה לקבל ראשות של שלוש ועדות קבועות בכנסת, וטענו כי מדובר בהצעה משפילה ובדורסנות של הקואליציה. כדי לשפר את ההצעה הוחלט להציע לקואליציה גם את ראשות ועדת העלייה והקליטה, שבראשה אמור היה לעמוד ח"כ יאיר גולן (מרצ). גולן הסכים לוותר על התפקיד, ובתמורה ימונה היום בישיבת הממשלה לסגן לשרת הכלכלה. בנוסף, היא צפויה לאשר את מינוי אלי אבידר (ישראל ביתנו) לשר במשרד ראש הממשלה.