הממשלה התכנסה היום (ראשון) לישיבתה השבועית, במהלכה אישרו השרים את מינוי ח"כ אלי אבידר לתפקיד השר הממונה על התכנון האסטרטגי במשרד ראש הממשלה ואת מינוי ח"כ יאיר גולן לתפקיד סגן שר הכלכלה. 

השר לביטחון פנים עמר בר לב סרב להצביע על מינויו של אבידר ותקף: "לא יכול להיות שמפלגה עם 7 מנדטים, יש לה 4 שרים. יתכבד אלי אבידר ויחכה ששטרן יפנה את מקומו".

בפתח ישיבת הממשלה התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט להפגנות נגדו בסוף השבוע: "דבריי לציבור ביום חמישי עוררו הדים, אך צריך לומר את האמת: למעלה ממיליון אזרחים שיכולים להתחסן - עוד לא התחסנו. ובכך, הם מעמידים את בריאותם ואת פרנסתם של כלל אזרחי ישראל בסכנה".

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד בישיבת הממשלה (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)
ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד בישיבת הממשלה (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)

"העובדות המדעיות הן ברורות: מי שמתחסן חולה פחות. מי שמתחסן מדביק פחות. אי התחסנות מסכנת אתכם ומסכנת את האהובים שלכם, במיוחד המבוגרים. לכן, אני קורא לכולם, במיוחד לצעירות ולצעירים, לתלמידות ולתלמידים לקראת שנת הלימודים – צאו עכשיו להתחסן".

בנט הוסיף: "ראיתי את ההפגנות מחוץ לביתי ביום שישי. זה לגיטימי כמובן, אבל ההפגנות לא ינצחו את הדלתא, ההתחסנות כן תנצח".

בהמשך אמר בנט: "מאוחר יותר היום אנחנו נקיים ישיבה לקראת פתיחת שנת הלימודים. שרת החינוך ושר הבריאות יציגו את התכנית לפתיחת המערכת ב-1 בספטמבר. כאמור, ככל שיותר הורים ידאגו עכשיו, בקיץ, לחסן את ילדיהם, כך פתיחת שנת הלימודים תהיה חלקה יותר וטובה יותר".