מפלגת תקווה חדשה תקפה היום (שני) את האופוזיציה בטענה כי סירבה להתקזז עם אחד מחברי הקואליציה, ח"כ צבי האוזר, אשר נאלץ להיעדר מהמליאה מאחר והוא מאושפז בבית החולים הדסה. 

מהמפלגה נמסר: "שוב האופוזיציה מתנהלת בבריונות וחוסר רגישות. ח״כ האוזר מאושפז בבי״ח הדסה, ביקש להתקזז עם ח״כ מאחת הסיעות החרדיות, ולאור הרגישות של הסיעות החרדיות לגבי חוק הדיינים, סוכם כי יקוזז בכל החוקים למעט החוק הזה".

"ח״כ יריב לוין לא אישר את הסיכום, והורה לבטל את הקיזוז. האופוזיציה ה״לוחמנית״ מבקשת להביא אדם שמאושפז בבית החולים להצבעות שיימשכו כל הלילה. זו אופוזיציה לאנושיות, לא לממשלה".

מהליכוד נמסר בתגובה, כי "מרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, נתן לפני כמה שבועות קיזוז למאיר יצחק הלוי, בעת שישב שבעה, הגם שהאופוזיציה הקודמת לא נהגה כך במקרים דומים. סיעת תקווה חדשה ניצלה את הצעד האנושי של האופוזיציה, פעלה ברמייה, ובאקט חסר תקדים ומביש הביאה את ח"כ הלוי להצביע על אף שהיה מקוזז.

כעת אנשי תקווה חדשה מגדילים לעשות. ביד אחת הם מבקשים קיזוז בטענה שמדובר בח"כ שנמצא בבית חולים, וביד השניה מבהירים שבכל מקרה יביאו אותו לשתי הצבעות על חוק הדיינים וחוק יסוד הממשלה, גם אם יקוזז. 

מדובר בעוד מניפולציה זולה ולא מכובדת. אם חבר הכנסת האוזר זקוק לקיזוז, כפי שטוענת תקווה חדשה, שהוא וסיעתו יודיעו ויתחייבו באופן ברור שח"כ האוזר לא יופיע לאף הצבעה, וייתנו ערבויות שלא יפרו את הקיזוז כפי שעשו בפעם הקודמת. מובן שאם כך יהיה, נהיה נכונים לקזז אותו".

כזכור, בתחילת החודש הקואליציה והאופוזיציה החליפו ביניהן האשמות על ניצול שיטת הקיזוזים לצרכים פוליטיים תוך התעלמות מהנסיבות האישיות של חברי הכנסת אשר מבקשים להתקזז. 

לטענת האופוזיציה חבר הכנסת מאיר יצחק הלוי שישב שבעה על אחותו הגיע להצבעה תוך הפרת הקיזוז. מנגד, חברי הקואליציה טענו כי האופוזיציה קיזזה את הלוי עם יואב בן צור שבפועל ישב במליאה והצביע, כך שלא נותרה ברירה אלא להביא את חבר הכנסת לצורך ההצבעה - שעתיים אחר הלווית אחותו.