ראש האופוזיציה בנימין נתניהו התייחס הערב (שני) בריאיון לערוץ 20 לעלייה בשיעור התחלואה בקורונה, שמתפשטת במהירות מאז הקמתה של ממשלת השינוי בראשותו של נפתלי בנט. רה"מ לשעבר הפנה אצבע מאשימה כלפי הממשלה החדשה, שלדבריו מורכבת מאנשים "לא רציניים ולא מבינים", והאשים אותה ב"מחדל ענק ומיותר". בהמשך תקף את הממשלה גם באשר לפועלה בכל הנוגע לסוגיית הסכם הגרעין עם איראן.

"אני קורא לממשלה יותר מחודש להביא מיליון חיסונים ולחסן במנה שלישית", אמר יו"ר האופוזיציה. "יכולנו לחסן את בני ה-50 פלוס. יש פה וריאנט שהולך להביא הרבה אנשים לבתי החולים. למה הם לא עושים את הדבר הפשוט ומביאים את החיסונים. אלו חיסונים ששילמנו עליהם".

לדברי נתניהו, "כל הזמן נצטרך לחדש את החיסון שהולך ודועך. לפי מה ששמעתי מראשי החברות, הבנתי שיש תוצאות טובות לחיסון השלישי. עכשיו הן הגישו את זה לאישור ה-FDA. גם אם רוצים לחכות לאישור הזה, קודם שיביאו את החיסונים לארץ כדי שיהיו פה".

יו"ר האופוזיציה ציין כי "באמצעים שמצאתי, רכשתי את החיסונים שיכולנו. יש לנו כעשרה מיליון חיסונים. יש אופציה לעוד חמישה מיליון. שילמנו ולישראל יש חזקה על החיסונים. לפני חודש אמרתי שאני רואה את ההגעה של וראינט הדלתא, ואמרתי שיביאו את החיסונים. אני מדבר על כך וזה לא עוזר. שלחתי מכתב לשר הבריאות וזה לא עוזר. בינתיים בזבזנו חודש שלם. הערב הבינו בכירי משרד הבריאות שאני צודק. מה עשתה הממשלה הזו בחודש האחרון? זה מחדל ענק ומיותר. זה מראה שהממשלה הזאת לא מבינה בכלל. מעניין אותי מה יקרה לאנשים שלא יתחסנו בחודש הזה".

במענה לשאלה האם היה יוצא למבצע חיסונים של בני 50 פלוס השיב נתניהו: "מיד. איזה מחדל. האנשים האלה (בממשלה) לא מבינים. לכן טרחתי להזמין את החיסונים האלה מראש. וטוב מאחור מאשר אף פעם. החיסון עובד לא רע. יש גם נסיון לפתח חיסון לדלתא אבל זה ייקח עוד כמה חודשים טובים. כשעזבנו את הממשלה היו כמעט 0 נדבקים ביום ועכשיו יש 1,500".

היית סוגר את נתב"ג?
"סגרתי את נתבג בגלל הווריאנט הבריטי".

המון אנשים מבוגרים יחלו במחלה ולא ידוע מה יקרה. אם הם ייקחו את החיסונים הם כמעט ולא יחלו.
"זה אנשים כל כך לא רציניים. כותבים ספרים איך לנצח מגפה. זה קשקוש מוחלט. מנצחים את הקורונה רק על ידי חיסון שלישי. ללא חיסון שלישי יהיו פה עוד חולים וחולים קשים. גם סגר".

בהמשך התייחס נתניהו להסכם הגרעין עם איראן ואמר כי "אנחנו עיכבנו את התוכנית. אתם מכירים את הוצאת ארכיון הגרעין מאיראן. כל אלה עיכבו את תוכנית הגרעין האיראנית. אם לא היו עושים את זה - לאיראן כבר היה ארסנל גרעיני שישמיד את ישראל. עכשיו הממשלה מפסיקה את הלחץ. סיכמו שמדברים עם האמריקנים בחדרי חדרים ולא עושים כלום. באופן עצמאי אתה חייב לשמר את אופן הפעולה הצבאי. הדברים האלה עשו את שלהם. כמה ימים אחרי שלפיד נכנס לתפקיד הוא הודיע לאמריקאים שהוא מסכים למדיניות שאין הפתעות. כלומר, ישראל תודיע לארה"ב בכל פעם לפני שיוצאים לפעולה. אתה יודע כמה פעמים הוא ניסה למנוע זאת ממני? אמרתי לו שלא אתן למשטר האייתוללות למנוע ממדינת ישראל להתקיים ולא אמנע את חופש הפעולה של צה"ל. גם ביידן אמר לי את את אותו הדבר. אמרתי לו שאני צריך לעשות את מה שאני צריך לעשות. סירבתי בפניו בכעל תוקף להתחייב שאין הפתעות".