מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) בקריאה ראשונה את הצעת חוק הדיינים (תיקון מס' 30). זאת, כשבועיים לאחר שיו"ר הכנסת, מיקי לוי, הצביע בטעות נגד החוק וגרם להפלתו. 

המהומה בכנסת. צילום: ערוץ הכנסת

הצעת החוק אושרה בקריאה ראשונה בהצבעה שמית ברוב של 59 תומכים אל מול 51 מתנגדים והיא תעבור לוועדת הכנסת, לקביעת הוועדה שתכין אותה לקריאה שנייה ושלישית. על פי ההצעה, מתוך נציגי הממשלה והכנסת יחדיו לוועדה לבחירת דיינים, יהיו שתי נשים לפחות במקום אישה אחת מכל אחת מרשויות אלה. בדברי ההסבר להצעה נכתב כי היא נועדה לאפשר לממשלה גמישות בבחירת נציגיה.

חבר הכנסת ישראל אייכלר מיהדות התורה, שהתנגד לחוק, אמר במהלך הדיון: "בממשלה הזאת יש הסכמה שלא עוסקים בשום דבר, כי היא מפוצלת ולא מסכימה על שום דבר, חוץ מדבר אחד- המלחמה ביהדות ובדת. עצם זה שאנחנו יושבים כאן בשעה כזאת ומדברים על הוועדה למינוי דיינים כאשר הרי לא חסרות צרות במדינה, זו הוכחה לכך. בשם הדמוקרטיה והשוויון לשלול מהגברים בכנסת את הזכות להיבחר לוועדה זו טיפשות ועוול".

גם חבר הכנסת יריב לוין מהליכוד תקף את הצעת החוק, ואמר: "בשיא החוצפה והצביעות אתם באים ולא רק שעושים חוק ג'ובים מיוחד שמייצר הרחבה של הוועדה ומשנה את ההרכב האנושי בה, אלא שאתם עושים את זה כדי לסדר ג'ובים אישיים. הצביעות הזאת היא חרפה, החוק הזה הוא בושה וזה תקדים שלצערי הרב מדינת ישראל ואזרחי ישראל ישלמו עליו ביוקר". מנגד, שר המודיעין אלעזר שטרן השיב לדברים ואמר כי: "החוק דווקא יתרום למעמדם של בתי הדין הרבניים שחשוב לכולנו".