יוצאת למתקפה: דיון שגרתי במליאה ששודר בערוץ כנסת הפך היום (שלישי) לשיחה אישית בין השרה לשעבר ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (הליכוד) לשר הדתות מתן כהנא (ימינה), במהלכה הטיחה לוי-אבקסיס ביקורות חריפות לכיוון שותפיו למפלגה של כהנא, שר התקשורת יועז הנדל וח"כ צבי האוזר, וכן גם כלפי שרת התחבורה ויו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי

לוי-אבקסיס הייתה באמצעו של נאום במליאה, שהייתה ריקה יחסית מנוכחותם של מרבית חברי הכנסת, עד שכהנא קרא לעברה בקריאת ביניים: "אני לא רוצה להפריע לך, אבל אני זוכר שגם את רצת פעם במפלגה שהיא...", וסימן בידיו על פער גדול. כוונתו היא, כאמור, על חבירתה של חברת כנסת לשעבר מטעם מפלגת ישראל ביתנו, למפלגת מרצ (במסגרת איחוד העבודה-גשר-מרצ בבחירות 2020). 

שר הדתות מתן כהנא (צילום: צילום מסך ערוץ כנסת)
שר הדתות מתן כהנא (צילום: צילום מסך ערוץ כנסת)

לוי-אבקסיס לא נשארה חייבת, וענתה לו: "תקשיב לי טוב, מתן, יש שני דברים שאנחנו יכולים לנהל עליהם דיון, אבל להיצמד לעובדות. גשר מאז ומעולם הייתה עצמאית. אני הקמתי את גשר, לא כמו החברים שלך הנדל והאוזר שהלכו וגנבו מפלגה בצורה כזו או אחרת בנכלוליות פוליטית. אני אחרי תהליך הדחה, היחידה שעברה פה בכנסת, באומץ, בלי תקציב בחירות, בלי יכולת להתחבר למפלגות קיימות, קמתי ואמרתי 'אני לא נכנעת, אני לא מפחדת'. מה שהיום מסתובבים לכולם ומאיימים עליהם בתהליך הדחה".

"הלכתי, הקמתי מפלגה יש מאין", המשיכה. "מפלגה עצמאית לחלוטין. אמנם לא היה לי כסף, הלכתי לשנורר ממשפחה, מחברים, כל אחד, כמה שהיה יכול לתרום. הייתה לי קופה קטנה שאולי הייתה מתאימה למערכת בחירות מוניציפאלית בעיירה קטנה בפריפריה. הייתי צריכה לעשות קמפיין ארצי. עשיתי קמפיין ארצי. אולי המצע הכי טוב מכל המפלגות כי עבדתי עליו חודשים".

מרב מיכאלי (צילום: מרק ישראל סלם)
מרב מיכאלי (צילום: מרק ישראל סלם)

כהנא לא ויתר: "אבל רצת עם מרצ". חברת הכנסת המשוריינת בליכוד הגיבה בקלילות: "חכה מתן, חכה, בוא נספר את כל הסיפורים יש לנו זמן". כהנא המשיך בקריאת ביניים נוספת: "לא, אבל אני אגיד לך מה, מרב מיכאלי...", מה שהוביל לתגובתה המהירה של לוי-אבקסיס שאמרה: "אוי, אז מצוין. אני אתפוס גם אותך וגם אותה".

"אדוני השר, לא רק שהקמתי את המפלגה שלי, את גשר, יצקנו בה תוכן אמיתי", הוסיפה. "היחידים שהיה להם אז מצע מסודר. עד כדי כך ששרת... זו שאמורה להחליף אותך (מיכאלי), לקחה את המצע של גשר, כי למפלגת העבודה לא היה מצע מעודכן, וכל כך התלהב אורי רמתי, מי שהיה קמפיינר או חלק מאנשי הקמפיין, ואמר לי 'אורלי, אנחנו יכולים להשתמש במצע של גשר בשביל החיבור?'. כל הקמפיין שראית, שהריצו פה, זה אני בניתי במצע. אבל בבקשה, רק שיקיימו אותו", סיכמה.