סגן שר הכלכלה וחבר הכנסת יאיר גולן (מרצ) הודיע לפנות ערב (רביעי) כי החליט לחזור בו ולהסיר את חתימתו ממכתב שיזמה חברת הכנסת מרב בן ארי, עליו חתמו עוד 89 חברי כנסת, שנשלח לחברת יוינליור העולמית. במכתב קראו אותם חברי כנסת לחברה להורות להנהלת מותג הגלידות "בן אנד ג'ריס", בו היא מחזיקה, לבטל את החלטתה להפסיק את המכירות בכל שטחי יהודה ושומרון. חברת הכנסת אמילי מואטי (העבודה) הצטרפה לגולן והודיעה גם היא על הסרת חתימתה מן המכתב. 

גולן נימק את החלטתו והסביר כי לאחר בחינה מחודשת הגיע למסקנה כי תוכן המכתב אינו משקף את עמדותיו הפוליטיות בעניין ההתנחלויות: ״חתמתי על המכתב של חברי הכנסת בנושא גלידת בן אנד ג׳ריס. לאחר החתימה הבנתי שהמכתב אינו משקף את עמדותיי", אמר סגן הרמטכ"ל לשעבור וקבע: "ערים ביהודה ושומרון אינן ערים בישראל. ביקשתי להסיר את חתימתי מהמכתב״. 

גולן היה חבר הכנסת היחיד ממפלגתו שחתם על המכתב. חברו לסיעה, ח"כ מוסי רז, קרא מוקדם יותר היום לחברי הכנסת ממפלגות השמאל להסיר את חתימותיהם מהמכתב: "ההתנחלויות הן לא חלק מישראל", אמר. "חבל שאתם נותנים יד להטעיה ולפופוליזם הזה. בליבי תקווה קטנה שחתמתם על המכתב הזה כי לא היה לכם זמן לקרוא את תוכנו. הנה המכתב מתורגם לעברית, אני קורא לכם לחזור בכם", הסביר ח"כ רז.