במהלך היממה האחרונה הופץ דיווח לפיו חלה התקדמות במגעים בין ישראל והחמאס לגבי רקיחת עסקת חילופי שבויים, כשהמתווכים המצריים הגישו לישראל הצעה חדשה ובמסגרתה ישוחררו האזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, תמורת אסירים ביטחוניים, כשלב ראשון לעסקה כוללת. הכתב הצבאי של "מעריב" טל לב רם התייחס לדברים הבוקר (חמישי) בריאיון לענת דוידוב ברדיו 103 FM ואישר כי אכן קיים דיווח כזה אולם אמר כי צריך להיזהר: "הרבה פעמים דברים לא עולים במקרה, אלא הם סוג של העברת מסרים". 

לב רם המשיך להסביר: "הדיווח אומר שיש ניסיון להצעה מצרית לכאורה לחלק את עסקת השבויים והנעדרים לשני שלבים, ללכת על שחרור של מנגיסטו וא-סייד תמורת שחרור אסירים ולא יודעים כמה והאם החמאס מוכן ואחרי זה להתקדם לעסקה נוספת. אני מרשה לעצמי לסייג מאוד את האמירה אבל להגיד שמאחורי הקלעים, לאחר ניסיונות שהיו לאחרונה, שניסו לחבר בין ישראל לחמאס בתיווך המצרי, לגבש עסקה והדברים הללו לא הבשילו, בעיקר דרך אגב בגלל הוויכוח סביב סוגיית האסירים, הפער בין ישראל לחמאס אדיר". לדבריו "בישראל מבינים שיצטרכו לשחרר אסירים כנראה עם דם על הידיים אבל לא בכמויות האלה". 

עוד אמר לב רם כי באותו דיווח נאמר שהמצרים עושים מאמצים לגבש או להציע הצעות נוספות, דבר שבעצם אולי מעיד על כך שכובד המשקל נמצא בהצעה הישראלית: "מה שהיה עד עכשיו ברוב המקרים, כמעט בכולם, ישראל הייתה זו שנתנה את המתווים וחמאס סירב בצורה מובהקת, פעם אחת סביב קורונה ופעם שנייה סביב שיקום הרצועה". לב רם המשיך ואמר: "חמאס לא קרוב ונראה לי שהעבירו את המשקל למתווך אחר שיציע את ההצעה". 

לסיום אמר כי לדעתו ההערכות האופטימיות עדיין מוקדמות: "באופן כללי, אני לא מזהה משהו לאופטימיות או סימן לאופטימיות. המצרים בשביל ישראל לא הביאו את הסחורה, לא בנושא הסדרה או הפסקות אש וגם לא בנושא השבויים והנעדרים". לב רם סיכם: "אני שומע לא מעט קולות ממערכת הביטחון שאומרים שאולי צריך לרענן את המתווך. נעקוב אם יהיו התפתחויות".