ליברמן נגד החקלאים: מחאת החקלאים צוברת תאוצה בשבועות האחרונים, כשהבוקר (חמישי) הגיעה לשיא בזמן שאלפים מאנשי הענף חוסמים צמתים ביישובים שונים ברחבי הארץ. שר האוצר, אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) התייחס להפגנות, ותקף את ההמונים שמביעים מחאה על היעדר תקצוב של הממשלה.

"השלכת ביצים, פירות וירקות על הכבישים תוך חסימת הדרכים לא תטיב עם הצרכנים", אמר שר האוצר. "זה לא יביא להגדלת התוצרת או רמת הצריכה בשום צורה, אלא רק יפגע בהם בדרכים נוספות".

הפגנת החקלאים בערבה (צילום: תם לב אדלר - הערבה התיכונה)
הפגנת החקלאים בערבה (צילום: תם לב אדלר - הערבה התיכונה)

"צר לי שהחקלאים בוחרים שלא להתמקד בגופו של עניין ובשאלה המטרידה ביותר - מדוע  ב-20 שנה האחרונות מחירי הפירות עלו בלמעלה מ-100%, הירקות בלמעלה מ-80%, הצריכה ירדה ב-20% ולמה הפירות בסקנדינביה זולים יותר מבחיפה?", הוסיף. "רק נזכיר שהרפורמה שאנחנו מביאים מעניקה הטבות חסרות תקדים לחלקאים בין היתר: תמיכה ישירה של מיליוני שקלים, הוזלה משמעותית בחומרי ההדברה והדישון, סימון תוצרת הארץ והשקעת מיליארדים במחקר ופיתוח בדרך להסבת החקלאות לחדישה ומתקדמת".

הפגנת החקלאים  (צילום: תם לב אדלר - הערבה התיכונה)
הפגנת החקלאים (צילום: תם לב אדלר - הערבה התיכונה)

נציין, כי אלפי החקלאים יצאו להפגין הבוקר ברחבי הארץ, על רקע ההתנגדות לרפורמת הייבוא של שרי החקלאות והאוצר. החקלאים מפגינים בשמונה צמתים: גומא, מגידו, כברי, חפר, ביל"ו, גילת, עין יהב ופצאל, חוסמים כבישים ומשליכים תוצרת חקלאית וביצים.

אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, התייחס לנושא: "חקלאים בכל רחבי הארץ יצאו היום להפגין כדי לומר בקול רם וברור - מי שקובע את המחיר בסופר הוא לא החקלאי שמקבל שקלים בודדים על התוצרת - אלא רשתות השיווק שמוכרות במחיר של פי כמה וכמה וגורפות מיליארדי שקלים על גב הצרכנים ועל גב החקלאים. לחקלאים אין שום השפעה על מחירי הפירות והירקות, ושום השפעה על יוקר המחיה. מדובר בפחדם של שרי האוצר והחקלאות לתקוף את רשתות השיווק והקמעונאים, ולכן הם נטפלים דווקא לחקלאים, אלה שעובדים בשדה, בחמסין ובחורף".