ח"כ משה ארבל פנה היום (שישי) במכתב לראש היחידה הממשלתית למאבק בגזענות וטען כי סבב המינוים במפלגת העבודה מעלה חשש לאפליה על רקע גזע או מוצא כלפי ח"כ אמילי מואטי. ארבל ציין כי מואטי, היחידה ברשימת העבודה ממוצא מזרחי, לא קיבלה אף תפקיד מהתפקידים שקבילה המפלגה במסגרת ההסכמים הקואליציונים. 

ארבל כתב במכתב כי "במסגרת ההסכמים הקואליציוני ניתנו למפלגת העבודה משרדי התחבורה והבטיחות בדרכים וביטחון הפנים וכן ראשות שתי ועדות חשובות בכנסת. לאור רשימת העבודה בכנסת, ניתן לצפות באופן סביר שאמילי מואטי המוצבת במקום השלישי ברשימה תזכה לאחד מארבעת התפקידים הבכירים שניתנו למפלגה". 

עוד כתב ארבל כי "למרות זאת, מיכאלי, יו"ר המפלגה, החליטה כי היא ומר בר לב יכהנו כשרים בעוד חה"כ קריב ורייטן ישמשו כיושבי ראש ועדה. שלא במקרה, חה"כ מואטי היא היחידה מבין חמשת הראשונים ברשימה שמוצאה מזרחי".

ארבל המשיך והאשים את מפלגת העבודה כי היא "'חשודה' מוכרת בכל הנוגע ליחסה לאחר בכלל, וליהודים ממוצא מזרחי בפרט" והזכיר מקרים בהם בכירי המפלגה התבטאו בצורות שנויות במחלוקת. ארבל כתב בנוסף כי "אי אפשר להשתחרר מן התחושה כי התרבות ההיסטורית הזו הביאה להחלטה המשונה של מיכאלי להעדיף את קריב ורייטן, הממוקמים מתחת לחברת הכנסת מואטי, על פניה. החלטה המנוגדת להיגיון הטבעי והפוליטי".

‏ח"כ מואטי התייחסה למכתב בראיון לרדיו 90, ואמרה: "ארבל לא רצה לסייע לי, אם היה רוצה היה מרים טלפון. העבודה אינה מפלגה גזענית, חברי המפלגה בחרו בי כמס 2 בפריימריז".