בליכוד מתחילים להפנים כי אין די בניצחונות האופוזיציה בכמה הצבעות בכנסת, וכי לאחר אישור התקציב וחוק ההסדרים חברי המפלגה יתמקדו בעיקר במאבקים הפנימיים. בימים האחרונים מתחיל מפלס המתח בליכוד לעלות, וזאת לנוכח העובדה שראש הממשלה לשעבר ויו”ר האופוזיציה כיום בנימין נתניהו אינו מראה כל סימן לכוונה לפרוש מראשות המפלגה.

חלק מפעילי המפלגה מפנים אצבע מאשימה אל הסביבה העוטפת את נתניהו, כולל יועצים ועוזרים. ביטוי לכך אפשר למצוא בבקשות לבדיקה של הוצאות שונות שהועברו למבקר הליכוד עו”ד שי גלילי. “משהו במחסום הפחד של החברים נשבר לאחר שהורחקו מנתניהו”, אומר בכיר במפלגה. “הם שתקו כשהיה ראש ממשלה, ועכשיו מתחילה תסיסה בתנועה”.

גם חברי כנסת בליכוד לוטשים עיניים לתפקידים, מתחילים לפעול, וכמה מהם מתכוונים לערוך כנסים בחודשים הקרובים, אשר יוגדרו כמפגני כוח. במקביל נעשית פעילות של התפקדות, ויש גם כוונה לערוך בחירות בסניפי המפלגה. מי שפועל לחזק את כוחו באמצעות בחירות כאלה הוא שר האוצר לשעבר ח”כ ישראל כ”ץ, המכהן כיו”ר המזכירות.

בנימין נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד, וידאו: ערוץ הכנסת

כ”ץ ממשיך להתבטא ולהתראיין בנושאים כלכליים ומדיניים, ובימים האחרונים הגביר את פעילותו במפלגה. הצעת החלטה שהוא מקדם היא איסור על מי שעזבו את הליכוד לשוב למפלגה למשך שמונה שנים. שלשום שלח כ”ץ מסרון לפעילים ולמתפקדים וכתב:

"ביום חמישי אביא לאישור מזכירות הליכוד הצעת החלטה שקובעת כי מי שפרש מהליכוד והתמודד או תמך במפלגה אחרת, לא יוכל להתמודד במסגרת הליכוד או מטעם הליכוד במשך שתי קדנציות. זוהי החלטה צודקת ונכונה שבאה להדוף כל ניסיון לפגוע בליכוד ולהחלישו במישור הארצי והמקומי. אמשיך לפעול לחיזוק ואחדות הליכוד עד לחזרתנו בע"ה להוביל את מדינת ישראל".

גם בקואליציה לא שקט: עיקר הביקורת מופנית כלפי השימוש הנרחב שנעשה בחוק הנורווגי. אף שיו”ר יש עתיד וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד הביע כבר את צערו על השימוש בחוק הזה, שהוגדר בקואליציה כ"כורח פוליטי מצער ומחויב המציאות”, במסגרת חוק זה צפוי להיכנס חבר כנסת 21 במספר. לאחר אישור מינויו של ח"כ אלי אבידר לשר, הוא צפוי להתפטר מהכנסת לטובת הבא בתור ברשימת ישראל ביתנו. השבעתו של אבידר לשר צפויה מחר.