חקלאי ישראל עלו הערב (ראשון) להפגין בירושלים נגד הרפורמה המתוכננת של משרד האוצר ומשרד החקלאות, אשר אמורה לעבור כחלק מחוק ההסדרים, ותאפשר ייבוא פירות, ירקות ומוצרים שונים ממדינות אחרות. ההפגנה נערכת בכיכר אגרנט והחלה בשעה 19:00. 

שיירת החקלאים לירושלים, צילום רחפן חובה בינה מיפוי תשתיות הנדסיות

המפגינים התרכזו מול בניין משרד החוץ, שם תיערך ישיבת הממשלה.

אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אמר: "עלינו היום לירושלים, אלפי חקלאים מכל רחבי הארץ, כדי להפגין מול ישיבת הממשלה, כדי לומר בקול רם וברור: מי שקובע את המחיר בסופר הוא לא החקלאי שמקבל שקלים בודדים על התוצרת - אלא רשתות השיווק שמוכרות במחיר של פי כמה וכמה וגורפות מיליארדי שקלים על גב הצרכנים ועל גב החקלאים".

"לחקלאים אין שום השפעה על מחירי הפירות והירקות, ושום השפעה על יוקר המחיה – אבל קל יותר להיטפל אליהם מאשר אל רשתות השיווק והטייקונים שמרוויחים מיליארדים על גב הציבור והחקלאים", הוסיף. "אני שב וקורא לשרי האוצר והחקלאות: טפלו בפערי התיווך וברשתות השיווק, שהם הבעיה האמיתית, ואל תפגעו בחקלאים שעובדים קשה מדי יום ובכל מזג אוויר ונלחמים על פרנסתם. יש להוציא את הרפורמה מחוק ההסדרים, אחרת – זה עלול להיות סופה של החקלאות הישראלית. בלי הידברות - לא יקרה דבר. לא נשתף פעולה עם רפורמה שתפגע במדינה, באזרחים, בחקלאים, בביטחון הפיזי והתזונתי של כולנו".

שיירת החקלאים המפגינים בדרך לירושלים (צילום: פייסל גג)
שיירת החקלאים המפגינים בדרך לירושלים (צילום: פייסל גג)

שי חג׳ג׳ יו״ר מרכז השלטון האזורי ומהנהגת החקלאים, המנהלים מו״מ עם האוצר והחקלאות, הסביר כי ״אנחנו עולים לירושלים מתוך דאגה לעתיד מדינת ישראל. אנחנו בעד תחרות, ואנחנו לא חוששים מתחרות- תוצרת הארץ היא מהטעימות והאיכותיות בעולם. יחד עם זאת, אנחנו דורשים תנאי פתיחה שווים והסכם משותף הוגן בחקיקה ראשית ולא הנחתה בחוק ההסדרים".