למעלה מ-100 מורים ואנשי צוות של אונר"א, סוכנות האו"ם המפעילה בתי ספר ושירותים חברתיים לפלסטינים, קידמו באופן פעיל ברשתות החברתיות אלימות, אנטישמיות וביטויי שמחה בעקבות מתקפות אלימות על ישראלים – כך לפי דו"ח חדש שהוציא ארגון זכויות האדם UN Watch. 

הארגון UN Watch, הפועל מז'נבה ומפקח על פעילות האו"ם, הוציא דו"ח חדש בו הוא חושף 22 מקרי הסתה שהתבצעו לאחרונה על ידי אנשי אונר"א, הסוכנות המתהדרת בפעילותה לקידום סובלנות ולמניעת אפליה, גזענות ואנטישמיות, תוך הפרה ברורה של חוקיה. בעקבות החשיפה החדשה, פונה ה-UN Watch למדינות התומכות באונר"א – ובראשן ארה"ב, גרמניה, בריטניה והאיחוד האירופי – להצטרף לקריאה להוכיח את אונר"א בפני אחריותה לעמוד בסטנדרטים ובמחויבות שהיא עצמה הגדירה. 

מהדו"ח החדש עולה, כי עובדי אונר"א הפועלים בעזה, בגדה המערבית, בלבנון, בסוריה ובירדן, פעלו באופן פומבי להסתה אנטישמית ולתמיכה בטרור. בין המורים מרשת אונר"א שהשתמשו ברשתות החברתיות למטרות הסתה ופרופוגנדה אנטי-ישראלית ואנטישמית, הוא המורה לחשבון נאהד שראווי, ששיתף סרטון של היטלר לצד משפטי השראה, "על מנת להעשיר ולרומם את רוחכם ומחשבתכם". חוסני מאסרי, מורה אונר"א בגדה המערבית, העלה פוסט עם תכנים אנטישמיים על קונספירציה לפיה היהודים זוממים לשלוט בעולם, המציאו את הקורונה ורוצים להשמיד את האיסלאם. 

הדו"ח שמפרסם עתה ה-UN Watch כולל רשימה של 113 מקרים שהצליח הארגון לתעד, מסקירה עצמאית של דפי פייסבוק אישיים של עובדי אונר"א, התומכים ומקדמים אלימות, גם בקרב ילדים צעירים. מכיוון שהרשימה מתייחסת רק לאנשים המנהלים דפי פייסבוק אישיים בחשבונות פומביים ומזדהים כעובדי אונר"א, ב-UN Watch מעריכים כי מספר מקרי ההסתה לאלימות ולשנאה מקרב כלל 30,000 האנשים המועסקים על ידי אונר"א – גדול בהרבה. 

ה-UN Watch חושף עתה בנוסף כי על אף מספר רב של פניות שביצע הארגון לאורך התקופה, המגובות בתיעוד מפורט של המקרים, לא הואילה האונר"א לפטר את המורים המסיתים לגזענות ולטרור, או לנקוט בכל אמצעי משמעותי אחר. לפיכך, טוען ה-UN Watch, יש לראות באונר"א שותפה לאחריות למעשיהם של אנשיה. 

הלל נוייר, מנכ"ל UN Watch: "בכל העולם, ארגוני חינוך מפטרים מורים המסיתים לשנאה ולאלימות. לא כך באונר"א, הטוען כי יש לו 'אפס סובלנות למעשי הסתה', אך ממשיך ביודעין ובאופן עקבי להעסיק תומכי טרור ואנטישמיות. אנו קוראים לממשלות המממנות את אונר"א לנקוט באמצעים, ולשבור את מעגל הרשע המעמיד דורות חדשים המתחנכים על שנאה ועל אלימות כנגד יהודים. אנו דורשים כי אונר"א תתן מענה אמיתי לבעיה, ותוכיח כי יש לה מחויבות כנה לערכי חינוך בסיסיים בבתי הספר – תוך גינוי פומבי של עובדי הסוכנות אשר מסיתים לטרור ולאנטישמיות, להפסיק לאלתר את עבודתם, ולפתוח חקירה עצמאית ואובייקטיבית בקרב כלל עובדיה".