יו"ר הרשימה המשותפת, אחמד טיבי, התראיין הבוקר (שלישי) אצל בן כספית וינון מגל ב-103FM בעניין תקציב המדינה שאושר על ידי השרים. לדבריו, התקציב פוגע בשכבות האוכלוסייה החלשות, והבהיר: "הגיע הזמן לשנות פאזה, יש מפלגה ערבית בקואליציה שבלעדיה – אין קואליציה ואין ממשלה".

לדבריו, בניגוד לפרסומים בתקשורת, תקציב החברה הערבית אינו עומד על 53 מיליארד שקלים, ואף הוסיף: "מהם מקורות התקציב? מישהו יכול לממש אותו? אנחנו אזרחים במדינה, רוצים יחס לגיטימי ואנושי וזה לא קיים". 

טיבי סירב להשיב לשאלה האם יתמוך בתקציב, וציין: "בדרך כלל הרשימה המשותפת מצביעה נגד התקציב כי אנחנו באופוזיציה. יש בעיה". אלא שלאחריו, עלתה לשידור חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן, שהבהירה: "לא חושבת שיש באפשרותנו לתמוך בתקציב כזה, במיוחד כשיש בו מכות כלכליות של השכבות המוחלשות באופן כללי".

חברת הכנסת הוסיפה כי התקציב בסך של 30 מיליארד השקלים נפרס לחמש שנים, ועל כן טענה: "זה יותר ארוך מתוחלת החיים של הממשלה, אני עוד לא ראיתי ממשלות שמתחייבות על דברים שממשלות אחרות יעשו".

תומא סלימאן גינתה את יו"ר רע"ם, מנסור עבאס, שהביא לתוספת בתקציב, ואמרה: "בממשלה הקודמת הצלחנו לגייס ולא היינו צריכים לזחול לתוך ממשלה ולא לאבד את הזהות הפוליטית שלנו או להיכנע לכל מיני לחצים כדי לקבל את המינימום שבמינימום". לטענתה, התקציב בפועל עשוי להגיע רק ל-30%-40% מהסכומים שננקבו. 

לסיכום, אמרה: "כאשר מצביעים על תקציב, מצביעים עליו בכללותו ועל המדיניות שהוא משקף, ולא רק על מה שאנחנו מקבלים. אנחנו נלמד ונראה מה קורה, אבל בחד"ש זה הכיוון שלנו".