חבר הכנסת דוד ביטן, שוחח בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, התייחס לתבוסה שנחל נתניהו בהצבעה החשאית בתוך הסיעה בבחירת הנציגה בוועדה למינוי שופטים ותקף: "נתניהו צריך להבין שהוא לא יכול לא להתייעץ עם החברים, נגמר הסיפור. זאת פשוט תחרות אישית בין שתי ח"כיות. כל אחד פעל ושכנע חברי כנסת, לדעתי אין פה דבר כזה שהיה מסר לנתניהו". 

חבר הכנסת ביטן הבהיר שבחירתה של ח"כ אורלי לוי-אבקסיס כנציגת הליכוד בבחירות בוועדה לא מעידה על כך שהיא זאת שתהיה נציגת האופוזיציה. "בנושא של הבחירה לוועדה למינוי שופטים יהיה לנו קשה מאוד להכניס מישהו מכיוון שמי שמועמד זה אוסאמה סעדי מהרשימה המשותפת, אז יהיה לנו קשה לקבל קולות מהמגזר הלא יהודי, וזה הסיכוי היחיד לעשות מהפך בעניין הזה. לעומת זאת, בוועדה למינוי דיינים אנחנו כן נוכל אולי להפתיע". 

בהמשך, התייחס לעימות המילולי בין ח"כ מנסור עבאס לנתניהו במליאת הכנסת בו טען עבאס כי בזמן כהונתו של נתניהו הוא הזמין אותו למעון ראש הממשלה ארבע פעמים. "זה לא מדויק. אני לא אומר שעבאס משקר שהוא הזמין אותו, השאלה היא מה הוא נתן לו במסגרת הזאת. עבאס הוא סוחר ממולח, הוא הצליח לשכנע את הצד השני בכל מיני דברים וקיבל הרבה מאוד".


"מה שאנחנו היינו מוכנים לתת לו כל הזמן זה דבר אחד, זה מה שהיינו מוכנים לתת למגזר הערבי ממילא, לכן אין פה מצב שהבטחנו לו הבטחות שלא יכולנו לעמוד בהן. אנחנו גם לא רצינו אותו בתוך הממשלה והקואליציה כמו שקורה היום. רצינו שהוא יצא החוצה, זה הכול, ואז נרכיב ממשלה של 61 ח"כים ציוניים", הוסיף. 

כמו כן, התייחס ח"כ מהליכוד לתקציב שאושר בממשלה ולחוק ההסדרים ואמר כי "לפחות 50% מהאנשים בישראל לא משלמים מס הכנסה, אבל את מה שהחליטו למסות ישפיע בעיקר על השכבות החלשות. בסופו של עניין יש פה כל מיני אגרות שמטילים על הציבור, שבעצם הוא משלם אותן וזה מס לכל דבר ועניין. צריך לפעול גם בשיטה הסברתית ולא רק לתת מיסים וקנסות – ואת זה לא עושים". 

"זה יכול לעבור לכנסת כיוון שהם משלמים במטבע קשה, הם לא מוותרים וכל מי שאומר משהו הם נותנים לו ישר מה שהוא רוצה. אבל זה לא אומר כלום, זה לא מה שיציל את הממשלה. ברגע שזה יעבור כל אחד קיבל שלו ואז הם יתחילו לריב. אני לא רואה מצב, גם אם זה יעבור, שהממשלה הזאת לא תיפול", הוסיף. 

"בכל מקרה היא תיפול. ברגע שיש מריבות פנימיות הם נופלים. קשה מאוד לעשות אי-אמון קונסטרוקטיבי, הליכוד לא יוכל לעשות את זה כי הערבים לא יתמכו בממשלה בראשות נתניהו. אבל הם יפילו את עצמם, ככה זה תמיד.  יש להם 68 כולל שיקלי שעוד לא אמר שהוא יצביע נגד התקציב כרגע כי הוא מפחד מהנושא הזה של הפרישה", סיכם.