אלי אבידר, "הח"כ הסורר" של סיעת ישראל ביתנו, הושבע הערב (שלישי) לתפקיד השר הממונה על התכנון האסטרטגי במשרד ראש הממשלה, ומיד לאחר מכן הגיש את התפטרותו מהכנסת ליו"ר הכנסת מיקי לוי, במסגרת החוק הנורבגי. במקומו, תושבע כחברת כנסת בסיעת ישראל ביתנו שרון רופא אופיר

אבידר מונה לשר ללא תיק האחראי על התכנון האטסטרגי במשרד ראש הממשלה. הכוונה היא למנותו בעתיד לשר המודיעין במקומו של אלעזר שטרן (יש עתיד), אם זה אכן יתמודד ויבחר לתפקיד יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית, תפקיד אותו מילא עד לאחרונה יצחק הרצוג.

מסמך ההתפטרות של אלי אבידר מהכנסת (צילום: ללא)
מסמך ההתפטרות של אלי אבידר מהכנסת (צילום: ללא)

כזכור, אבידר הסתכסך עם יו"ר מפלגתו אביגדור ליברמן ואיים להתנהל באופן עצמאי מבלי לקבל על עצמו את המשמעת הקואליציונית. כדי לפייס את השר השורר בושל הדיל ששלח אותו לממשלה והכניס במקומו לכנסת את שרון סופר אופיר, אצבע יקרה לקואליציה הנשענת על 61 חברי כנסת בלבד וזקוקה לכל קול כדי לאשר בקרוב את תקציב המדינה.

בתוך כך, הממשלה הביאה היום את מינויו של אבידר לאישור מליאת הכנסת שם תקפו חברי כנסת מהאופוזיציה בחריפות את המינוי. ח"כ אופיר כץ (ליכוד) אמר: "כשאני מספר על מצוקות של אזרחי ישראל, הממשלה עומדת פה ומודיעה על מינוי שר. למה? כי הוא נעלב, כי לא התאים לו שמישהו אחר עקף אותו. אז אנחנו צריכים למנות אותו לשר, אנחנו צריכים אחרי זה לאשר פה גם את הנורבגי כי זה לא מספיק, הוא הרי סתם שר, אבל הוא סתם שר מאוד עסוק, אז צריך להכניס פה גם נורבגי. מעניין אם אנחנו נצטרך להכניס נורבגי גם על העוזרים הפרלמנטריים שלו ועל היועצים שלו, אולי גם אז נצטרך חוק נורבגי".

ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) התייחס גם הוא לדברים: "היום בבוקר הצבענו להוריד, לבטל, משרדים, כי זה מיותר, ועכשיו ממנים שוב שרים שזה מיותר. קודם זה היה שר המים, שר הדשא, שר אני לא יודע בדיוק מה, ועכשיו זה שר על כלום, על אוויר. לכן, מה שאני אומר: צריך לשלם על הנורבגי. עוד מעט יהיה נורבגי על הנורבגי, ועוד מעט יהיה סגן נורבגי על הנורבגי. הממשלה הזאת יכולה לעשות את הכול, וכל העיתונים מרותקים, כולם שומעים, לא מגיבים ולא תוקפים והכול בסדר, והכול בעיקר כדי שהממשלה תחזיק מעמד ושנתניהו לא יחזור".

בתום הדיון תמכו 54 חברי כנסת בהודעת הממשלה על המינוי מול 48 שהתנגדו. מיד לאחר ההצבעה עלה אבידר להצהיר אמונים מעל הדוכן ומיהר ללשכת יו"ר הכנסת להגיש את התפטרותו.