הכנסת בחרה היום (רביעי) את ח"כ אפרת רייטן (העבודה) וח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) כנציגיה בוועדה לבחירת שופטים. מליאת הכנסת בחרה כאמור את נציגיה לוועדות המינויים לנושאי משרה שיפוטית, בהן גם הוועדה לבחירת דיינים.

יודגש כי ח"כ אורלי לוי אבקסיס הפסידה בהתמודדות החשאית לרוטמן, זאת אחרי שנבחרה במפתיע למועמדת הליכוד, למרות שיו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ניסה לקדם את מועמדותה של קרן ברק.

בתוך כך, הוועדה לבחירת שופטים תורכב משר המשפטים גדעון סער, שיכהן כיושב הראש. נציגי הכנסת יהיו כאמור אפרת רייטן ושמחה רוטמן, ונציגת הממשלה הנוספת צפויה להיות שרת הפנים איילת שקד. נציגי בית המשפט העליון הם הנשיאה אסתר חיות והשופטים עוזי פוגלמן ויצחק עמית. נציגי לשכת עורכי הדין הם אילנה סקר ומוחמד נעאמנה.

בנוסף, בחרה הכנסת את ח"כ שירלי פינטו (ימינה) וח"כ גילה גמליאל (הליכוד) כנציגיה בוועדה לבחירת דיינים. חברי הכנסת הצביעו כל אחד בתורו בבחירה חשאית מאחורי פרגוד. 

רוטמן הגיב לבחירתו ואמר כי הוא "נרגש מאוד ומודה על האמון מצד חבריי חברות וחברי הכנסת שבחרו בי לנציגם בוועדה לבחירת שופטים. אעשה ככל שביכולתי להביא למינוי שופטים ראויים שישיבו למערכת המשפט את אמון הציבור ויהיו מחוייבים לעקרונות היסוד של מדינת ישראל". 

שמחה רוטמן (צילום: פלאש 90)
שמחה רוטמן (צילום: פלאש 90)

רייטן התייחסה למינויה החדש גם היא, ואמרה כי "להיבחר כחברה בוועדה למינוי שופטים הינה זכות גדולה ותפקיד בעל אחריות רבה. אין לי ספק שניסיוני האישי והמקצועי כעורכת דין, וכמי שפקדה את אולמות בתי המשפט רבות בהליכים שונים ומגוונים יהווה עבורי בסיס ועזר רב בעבודת הוועדה".

לוועדת המינויים לקאדים (קאדי - שופט מוסלמי הפוסק לפי חוקי השריעה), נבחרו חברי הכנסת אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת), מנסור עבאס (רע"מ) וניר אורבך (ימינה).

לוועדת המינויים לקאדים מד'הב (בתי הדין הדתיים של העדה הדרוזים) נבחרו חברי הכנסת מופיד מרעי (כחול לבן) ועלי סלאלחה (מרצ).

רייטן הייתה המועמדת הבלעדית לוועדה לבחירת שופטים (שני נציגים, מבניהם לפחות אישה אחת) מטעם הקואליציה לאחר שח"כ אוסאמה סעדי משך את מועמדותו בעקבות הודעתה של הנהלת הקואליציה שלא תתמוך בו.

המועמדים מהאופוזיציה היו כאמור ח"כ אבקסיס וח"כ רוטמן, שנבחר כאמור. שאר מועמדי הימין נקראו להסיר את מועמדותם, וח"כ איתמר בן גביר הסיר את מועמדותו רגע לפני קיום ההצבעה.