שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד לא מגיע לישיבות קבינט הקורונה, כך דווח הערב (רביעי) במהדורת החדשות של כאן 11. על פי הדיווח, חוקי המדינה קובעים כי ראש הממשלה החליפי חייב להיות חבר בקבינט הקורונה, אך לפיד לא השתתף בישיבות הקבינט בכלל, גם לא באלו בהן מתקבלות החלטות הקשורות למשרד החוץ, אשר בראשו הוא עומד.

בנוסף דווח כי לפיד גם לא השתתף בישיבה האחרונה, שהתקיימה אתמול, בה נקבעה רשימת המדינות האדומות ונקבעו צעדים נוספים שיכנסו לתוקף וקשורים להתנהלות מול נגיף זן הדלתא בנמל התעופה בן גוריון.

בתגובה לפרסום מסר שר החוץ: "בישיבות קבינט הקורונה נוכחים מטעמו של לפיד מנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי ונציגים מהאגף הקונסולרי של משרד החוץ. השר וראש הממשלה החליפי מקבל עדכונים שוטפים על הדיונים".

יאיר לפיד (צילום: מרק ישראל סלם)
יאיר לפיד (צילום: מרק ישראל סלם)

עוד מסר לפיד כי "ככלל, רצוי שבדיונים, בטח בדיוני קבינט, קורונה או מדיני ביטחוני, יהיו נוכחים רק אנשים שלהם נגיעה ישירה לדיון עצמו ואנשי מקצוע".

לאחר פרסום הכתבה, בכאן 11 פרסמו דברים שנאמרו על ידי בכירים בקואליציה שטענו כי "לפיד מנסה לגלגל את כל האחריות על בנט וחברים אחרים שמגיעים ומשתתפים בקבינט, על רקע נתוני התחלואה הקשים". בנוסף,  גם ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ בטוויטר לאחר פרסום הדברים כי "בזמן שבנט גורר את ישראל לסגר - לפיד בכלל לא מגיע לדיוני קבינט הקורונה".

בנוסף, השר עצמו הגיב לעניין בפוסט שפרסם בפייסבוק, בו כתב: "להלן ידיעה: שר החוץ לא צריך להיות חלק מדיוני קבינט הקורונה מפני שזה לא חלק מתחומי עיסוקו או התמחותו. שר החוץ לא צריך להיות חלק מדיוני קבינט הקורונה ועדיף שיהיה שם במקומי שר התיירות, מפני שלהחלטות הקבינט יש השפעה ישירה על שוק התיירות".

עוד הוסיף לפיד: "גם כראש הממשלה החליפי אין לי צורך להיות שם מפני שראש הממשלה המכהן, נפתלי בנט, מנהל מצויין את משבר הקורונה. בקור רוח, עם גישה מאוזנת, תוך שהוא מקשיב לגורמי המקצוע. בזמן שבכל העולם יש עליה חדה בהידבקות ובתמותה, ראש הממשלה בנט הוא האדם הנכון במקום הנכון. קבינט זה גוף שמקבל החלטות. רצוי שהוא יהיה מצומצם ככל הניתן ורלוונטי ככל שזה אפשרי".

"לכל אלה שמנסים בכוח להפוך אותנו לממשלה הקודמת וצועקים 'אתה ראש ממשלה חליפי' לכם אני אומר: יש במדינת ישראל ראש ממשלה אחד וקוראים לו נפתלי בנט. אני מגבה אותו לחלוטין, שותף להחלטות כשאני נדרש ומקבל עליי את האחריות הקולקטיבית כחלק מהיותי שר בממשלה. כל מי שרוצה שנחזור לקבינט קורונה מסוכסך ולא מתפקד כמו בממשלה הקודמת  יש לי חדשות בשבילו: לא יקרה. הממשלה הזאת תתנהל ותקבל החלטות על בסיס שיקולים מקצועיים ולפי העניין", סיכם ראש הממשלה החליפי.