לשכת שר החוץ, יאיר לפיד, דרשה היום (רביעי) הבהרה מהשגרירה בלונדון, ציפי חוטובלי, בעניין חברותה בקבוצת הווטסאפ "נאמני נתניהו" בה הופצה מודעת אבל מפוברקת עם שמו של ראש הממשלה נפתלי בנט. בסביבת לפיד אומרים שהובהר לה שרואים בחומרה את העניין שמעיד על חוסר שיקול דעת בנסיבות מחמירות (חוטובלי מכחישה: לא נזפו בי, ביקשו שאבהיר והבהרתי).

בניגוד לח"כ אלי כהן, שהעדיף להתקוטט עם מי שפירסם את הציוץ, חוטובלי יצאה מקבוצת הווטסאפ "נאמני הליכוד" בשעה 1 בלילה, כ-12 שעות לאחר הפרסום. חוטובלי טוענת שלא ידעה שהיא חברה בקבוצה וכמעט לא משתמשת במספר הישראלי שלה. גם היא, כמו כהן, לא מודעת לכך שבשתי הקשות מקלדת אפשר למנוע לצמיתות מאנשים לצרף אותך לקבוצות ווטסאפ ללא רצונך.

כך או אחרת, גורם בכיר מאוד במשרד החוץ שוחח אתמול עם חוטובלי ודרש הבהרות. בלשכת לפיד שקלו לנקוט באמצעים אך ההבהרות של חוטובלי גרמו להם להסתפק באזהרה הנ"ל.

אמירה אישית: חוטובלי לא עשויה מהחומרים הזורמים באותן קבוצות ביוב. היא אשת ימין אידיאולוגי שלא שולחת ידה בגידופים או תועבות מהסוג שנחשף בציוץ. ראוי שגם היא, כמו כל שאר האנשים שמנסים לשמור על צלם, יהיו מודעים לאחריות המוטלת על כל מי שחבר בקבוצות הנ"ל. זה נכון גם לגבי הביוב שזורם בצד השני (ע"ע סדי בן-שטרית, חיים שדמי, ברק כהן וכו'). עד כאן.

מציפי חוטובלי נמסר בתגובה: "הזדעזעתי ונחרדתי לראות את הציוץ שלך על אחת מקבוצות הוואטסאפ שצורפתי אליה. אני מגנה בתוקף מעשים כאלה, וברגע ששלחו לי את הציוץ שלך הסרתי את שמי מהקבוצה. עם כניסתי לתפקיד שגרירת ישראל בלונדון, אני משתמשת רוב הזמן במספר טלפון בריטי. כך שכל הקבוצות שצירפו אותי אליהן עשו זאת שלא על דעתי ולא בהסכמתי. אני לא חברה בקבוצה הזו, ומגנה בתוקף את התוכן הבזוי הזה".