היועצים הבכירים של נפתלי בנט - ראש המל"ל איל חולתא והיועצת המדינית שמרית מאיר - נמצאים השבוע בארה"ב ומקיימים סדרת פגישות עם בכירי ממשלו של הנשיא ג'ו ביידן, וזאת כהכנה לביקורו של ראש הממשלה בוושינגטון.

בין היתר, חולתא ומאיר צריכים לתאם את המועד הסופי לביקורו של ראש הממשלה בבית הלבן. לדברי גורמים בירושלים, "הקורונה היא משתנה נוסף שבמידה מסוימת משפיע על התיאום ועל פרטי הביקור העתידי, אך ככל הנראה נסיעת ראש הממשלה בארה"ב תתקיים בסוף חודש אוגוסט".

מעבר להכנות ותיאומים לקראת נסיעתו של בנט, מטרת הביקור של חולתא ומאיר היא פגישות היכרות עם בכירים באגפי הממשל האמריקאי, כשהפגישה המרכזית שהתקיימה עד כה הייתה עם היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן. על פי ההודעה האמריקאית שנמסרה בעקבות הפגישה, סאליבן בירך את ראש המל"ל הישראלי לרגל כניסתו לתפקיד, והדגיש כי הוא "מצפה לשיתוף הפעולה כדי לחזק את כל ההיבטים של השותפות ארה"ב־ישראל".

סאליבן וחולתא דנו באתגרים האסטרטגיים במזרח התיכון, ובהם האיום האיראני. בנוסף, השלושה דנו בהמשך הנורמליזציה של היחסים בין ישראל למדינות בעולם הערבי והמוסלמי ובהתפתחויות החיוביות האחרונות ביחסי ישראל־ירדן. כמו כן, סאליבן התייחס לחשיבות שמייחס הממשלה ל"צעדים חיוביים הקשורים לפלסטינים, שהם קריטיים לשלום, לביטחון ושגשוג", כהגדרתו, והוסיף: "הנשיא ביידן מצפה לקבל את פניו של ראש הממשלה בנט בקרוב בבית הלבן".