"השתוללות גדולה בתל אביב": מצב התחלואה ההולך וגואה בקורונה עורר דיונים רבים בכנסת ובממשלה, עם התכנסות הקבינט המיוחד בימים האחרונים על מנת להשית הנחיות והגבלות חדשות על הציבור. הדיון הער הגיע גם לדוכן המליאה, שם גרס אמש חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) כי לדעתו יש אירוע שהתחיל את ההתפרצות המחודשת של הנגיף.

שר הבריאות ניצן הורוביץ זעם על דבריו של סמוטריץ', וכתב בטוויטר: "‏אם שכחתם איך נראה השילוב המסוכן של בורות, פופוליזם, תסכול ושנאה, סמוטריץ' נתן אתמול עוד תזכורת מצויינת. בניגוד לדבריו של המומחה למגפות מטעם עצמו, אין שום קשר בין התפרצות הדלתא למצעדי הגאווה. האיש שבנה קריירה על הופומוביה לא מפספס אף הזדמנות להסית ולהפיץ שנאה. בושה לכנסת ישראל".

"פה הייתה מסיבת הדבקה עצומה, שאני חושב שהתחילה את כל ההתפרצות, את כל הגל הזה", אמר סמוטריץ' בפתח דבריו. "לאף אחד אין אומץ לומר את זה כי זה לא פוליטקלי קורקט, אבל מצעד הגאווה. השתוללות גדולה שם בתל אביב. היא הייתה הסטארטר של הדבר הזה, של ההתפרצות הזו".

מצעד הגאווה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
מצעד הגאווה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

סמוטריץ התייחס לסרטון שהופץ וערר סערה, וטען כי "מישהו מנסה להתחבא מאחורי קטע חתוך כדי להחביא את כישלונו. היו שורת אירועים שגרמו להתפרצות הנוכחית ולסגר שכנראה יוטל על כולנו בחגי תשרי וניתן היה למנוע - הפגנות הגדולות בבלפור, מסיבת ההדבקה ההמונית בתל אביב, נתב"ג, יציאה המונית אל טורקיה האדומה, אבל תראו, הס מלדבר בהיגיון כי הזכרתי את מצעד הגאווה".

הוא הוסיף כי "התכנסות המונית היא שמפיצה את הקורונה, מטרת ההתכנסות לא משנה. מה שכן משנה זה חוסר האומץ והמנהיגות של בנט לקבל החלטות לא פופולריות ולהטיל מגבלות קלות על התקהלויות, מה שיביא על כולנו סגר בחגי תשרי".

כזכור, סמוטריץ' התבטא מספר פעמים בעבר נגד קיומו של מצעד הגאווה, ואף היה מיוזמיו, לצד מנהיגי ארגון להב"ה, של "מצעד הבהמות", שנועד למחות נגד הפרובוקטיביות המופגנת במצעד. 

דבריו המלאים של בצלאל סמוטריץ' במליאה. צילום: ערוץ כנסת

ניר אורבך, חבר הכנסת מימינה, השיב לסמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו בכותבו כי על אף שהוא "באופן אישי מתנגד למצעד הגאווה", קשירת התפרצות הקורונה למצעד היא "טיפשות חסרת בסיס, בדיוק כפי שבעבר ניסו להאשים בכך את החרדים. הבוקר שוב קיבלנו תזכורת ממנהיג האיחוד הלאומי המנסה לקושש קולות ולהצדיק את הקיום הפוליטי, ציונות דתית זה בטח לא".

הפוליטיקה הישראלית ירדה בשנתיים האחרונות לשוליים. השתלטו עליה גורמים שעשו הרבה יותר רעש בתקשורת מהייצוג שלהם בציבור. הבוקר שוב קיבלנו תזכורת ממנהיג האיחוד הלאומי המנסה לקושש קולות ולהצדיק את הקיום הפוליטי, ציונות דתית זה בטח לא.

מיכל רוזין, תקפה את סמוטריץ' גם היא: "דבריו של סמוטריץ' הם המשך ההסתה שלו נגד קהילת הלהט״ב ותומכיה. לא יעזור להביא את כל המומחים בארץ ובעולם לכפור בטענה הנלוזה, כי לא מעניינת אותו האמת, רק הכפשת הקהילה ופגיעה בה. אנחנו נמשיך לקדם את זכויות קהילת הלהט״ב ואת ערכי החופש והשוויון וסמוטריץ׳ ימשיך להטריל מהאופוזיציה"

יוראי להב הרצנו, חבר הכנסת מטעם יש עתיד, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "אם ככה אתה חושב בצלאל, מוזמן לשמור ממני 2 מטר מרחק".