רוחות סוערות בישיבת מזכירות הליכוד שהתכנסה היום (ראשון) בכפר המכבייה ברמת גן, במהלכה אושרה ההצעה של ישראל כ"ץ לתיקון חוקת הליכוד כך שתמנע מחבר שעזב את המפלגה לחזור אליה למשך שמונה שנים.

לפני שעברה ההצעה היא תוקנה לגרסה מחמירה יותר, כך שתחסום גם אנשי מפלגת ימינה, בנימוק שגרמו לליכוד ללכת לאופוזיציה. עם זאת, ההצעה כוללת פרצה המאפשרת להחריג אנשים מסוימים באופן פרטני, כדי לאפשר חזרה של פורש ללא המתנה. פרצה זו, בין היתר, יכולה לאפשר למשה פייגלין לחזור למפלגה. 

על פניו, נראה כי המטרה בתיקון החוקה היא לאיים על חברי תקווה חדשה. אך בפועל, הרבה לפני שהיוזמים התכוונו לגדעון סער וחבריו, הם מעוניינים להרתיע את חברי סיעתם, הממורמרים שביניהם, פן ישקלו להתגבש לרביעייה ולחפש אופקים חדשים. במיוחד אם וכאשר יעבור התקציב.

בכל אופן, גם אם בסוף היום יוחלט במזכירות "לזרוק מהחלון" כל ליכודניק לשעבר שעזב את ביתו הפוליטי, תיקון חוקה דורש אישור על ידי ועדת החוקה של הליכוד ולאחר מכן רוב של שני שלישים של חברי המרכז.

במהלך הדיון דנו החברים גם ב"כישלון המפלגה בשבוע האחרון בבחירות לוועדה למינוי שופטים", לאחר שמועמדת הליכוד ח"כ אורלי לוי אבקסיס הפסידה בבחירות החשאיות לנציגי הכנסת בוועדות המינויים לנושאי משרה שיפוטית.

נזכיר כי לוי אבקסיס הפסידה בהתמודדות החשאית לח"כ שמחה רוטמן, לאחר שנבחרה למועמדת הליכוד למרות שיו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ניסה לקדם את מועמדותה של קרן ברק.