ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הגיב הבוקר (שישי) לדבריו של שר הביטחון בני גנץ, שאמר השבוע כי ישראל מוכנה לתקיפה באיראן. בריאיון לניסים משעל, בתוכניתו ברדיו 103FM, אמר אולמרט: "יכול להיות שזה הזמן, אך זה לא הזמן לדבר על זה. תמיד הייתי חסיד של עשייה ממוקדת בתחום האיראני, ולא אהבתי להתבטא בנושא. היה אפשר לוותר על ההכרזות העתידיות, הן לא באמת מבהילות מישהו". בנוסף ציין כי: "האיראנים יודעים מה אנו יודעים לעשות. אם אתם חושבים שזו העת, אז מתבקש לעשות, אך להכריז על הדברים זה לא דרוש" 

אולמרט קבע כי אם ממשלת ישראל רוצה לעשות פעולה צבאית נגד איראן, לא ניתן יהיה לקיים אותה ללא שיתוף פעולה מצד האמריקאים: "אי אפשר לעשות אותה בלי האמריקנים. הדרך להשפיע על העמדה האמריקנית, היא לאו דווקא בתחום הזה". ראש הממשלה לשעבר הוסיף: "אם האיראנים יעשירו כמות מספקת של אורניום, ייתכן מאוד שיצטרכו לעבור מדיבורים לפעולות אחרות". 

כשנשאל מהו מבחינתו הקו האדום, שאחריו לא יהיה מנוס מתקיפה ישראלית, השיב אולמרט: "אם האירנים ימשיכו להעשיר כמות מספקת של אורניום לצרוך בניית פצצה גרעינית והם יתחילו בפועל בבנייתה של הפצצה הזו, אז יתכן מאוד שיצטרכו לשנות את הדיבורים וההסכמים לפעולות אחרות". אולמרט קבע: "מי צריך לעשות את זה? זו שאלה שגם בה עדיף לא לדבר בפומבי"

בהמשך הריאיון, התייחס אולמרט ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, עליו אמר: "אנחנו לא עוסקים בפנסיונרים ואנשים סיימו את תפקידם נניח לו הוא לא מעניין אותי, כרגע שהוא לא ראש ממשלה הוא לא מעניין אותי". אולמרט טען כי נתניהו "לא מעניין אנשים רבים אחרים, אפילו את חברי מפלגתו. ראיתי שהשבוע הוא ספג סטירת לחי מהדהדת כשסיעת הליכוד הצביעה נגדו". 

משעל אתגר ושאל האם יש צורך לומר מילה טובה לנתניהו על פעולתו כראש ממשלה במהלך משבר הקורונה. על כך השיב אולמרט: "הקורונה הייתה כמה פעמים כמעט אפס ואז פרצה מחדש, היו שלושה סגרים כן? בעניין הקורונה הממשלה בתקופתו לכל אורך הדרך שקדה, בסופו של דבר במאמצים כבירים בתמורות קיצניות גבוהות מכל ממשלה אחרת הצלחנו לרכוש חיסונים זה היה דבר טוב". אולמרט הוסיף: "הוא מילא את תפקיד ראש הממשלה, הוא היה צריך לנהוג אחרת כל הדרך".  

בסיום דבריו התייחס אולמרט למשפט הדיבה שמתנהל נגדו מצד נתניהו ומשפחתו, בעקבות אמירתו כי הם סובלים ממחלת נפש: "בשלב הראשון השופט שהיה אמור לטפל בנושא הודיע לשני הצדדים, שבעבר, בהיותו פעיל ציבורי, הוא נקט נגד נתניהו וגם נגדי בהליכים שונים.  עורך הדין שלי אמר שאנחנו ערים למשמעויות האלה וסומכים על שיקול דעתו". אולמרט סיכם: "עורך הדין של נתניהו ביקש שיפסול את עצמו, הוא פסל את עצמו והתמנה שופט חדש. נקבע תאריך למשפט חדש, והצד של נתניהו ביקש לדחות את זה לתאריך אחר".