זכייתה של לינוי אשרם במדליית זהב בשבת עוררה סערה גם במישור הפוליטי לאחר שראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו התקשר לברך את אשרם לפני צאת השבת, והקדים בכך את נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג ואת ראש הממשלה נפתלי בנט. על כך ספג ביקורת רבה מבכירי סיעות האופוזיציה שתקפו את המהלך. חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי (ש"ס) שוחח הבוקר (ראשון) על כך עם בן כספית וינון מגל, בתוכניתם ברדיו 103FM והגיב לדברים. 

"כשאני יודע איזה הורס יהדות נמצא מולי, אני מאושר שאנו בגוש של הליכוד עם הדתיים", אמר על ראש הממשלה נפתלי בנט. "הבחירה בין מיכאלי ומרצ לנתניהו מאוד ברורה", הוסיף וקבע כי "ראש הממשלה מחרב את הרבנות הראשית, אני חרד לדמותה של מדינת ישראל כדמותה של העם היהודי".

בתגובה שאל אותו כספית: "מי אתה שתקבע? דריסת רגל בישראל? יש מלא אזרחי רפורמים", על כך השיב ח"כ מלכיאלי: "אין פה מלא אזרחים רפורמים. אני אזרח בדיוק כמוך, שחרד לדמותה של מדינת ישראל כמדינת העם היהודי. בנט, השומר שבת, הוא עושה הכול להחריב את הרבנות הראשית את מהות הדיינים את השבת עוד מעט מתכננים גם גיור".

חבר הכנסת של ש"ס הוסיף לטעון כי ראש הממשלה בנט עושה הכל כדי לחרב את השבת בישראל, אך הודה שהמהלך של נתניהו לא היה במקומו: "אין ספק שדמות ממלכתית כמו יו"ר האופוזיציה, ראוי שתשמור על השבת. בנט הוא פחות דמות ממלכתית, ואני לא יודע אם הבין את גודל תפקידו. אמרנו את מה שאמרנו, אבל עדיין על השולחן נמצאת זהותה של מדינת ישראל. היות ואנחנו חרדים לדמותה של המדינה, הממשלה עושה הכל כדי למחוק את זהותה היהודית של המדינה". ח"כ מלכיאלי אמר כי "בנט עושה הכל כדי להחריב את השבת, הוא אבי אבות השקרנים. תכונת השקרנות היא דרך חיים אצלו". 

על הסוגייה מהי זהות יהודית, שעלתה לאחרונה לכותרות, אמר ח"כ מלכיאלי: "יהודי זה אדם שנולד לאם יהודיה, מי שלא הוא אינו יהודי". בהקשר לסוגיית תקציב המדינה, אמר: "יש פה תקציב אכזרי בלי חמלה, זה לא תקציב של מדינה שאכפת לה מחמלה. העלאת מיסים מטורפת, ביקור רופא ריבונו של עולם, 20 שקל לקחת מאדם?".