חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי (מרצ) טענה היום (ראשון) בריאיון לרדיו מכאן כי מפלגתה יכולה למנוע מהממשלה לנקוט בפעולה צבאית נרחבת. "בנט יודע שאם הממשלה תלך לעימות צבאי – הקואליציה תיפול כי גם מרצ וגם רע"מ לא יסכימו לדבר כזה", אמרה, "הנוכחות של מרצ ורע"מ בקואליציה מגבילה את חדותה של כל החלטה צבאית".

לדבריה, החלטה ממשלתית על פעולה צבאית - תהווה סכנה לקואליציה. זה נמצא בהסכמים הקואליציוניים. הממשלה הסכימה שהיא תעסוק רק בעניינים כלכליים ואזרחיים", המשיכה חברת הכנסת, "אם נתניהו היה ראש ממשלה – תגובת הממשלה (לירי חיזבאללה) חזקה יותר". בסיום הראיון הוסיפה: "בנט מבין היום, וזו פרשנות שלי, שהמצביע הימני נעלם לו והוא לא יחזור, ולכן הוא צריך להבין שהוא קרוב יותר לשמאל".

ג'ידא רינאוי-זועבי (צילום: אבשלום ששוני)
ג'ידא רינאוי-זועבי (צילום: אבשלום ששוני)

ההתבטאותה עוררה סערה במשכן, כאשר חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מסוכן מאוד". בציוץ נוסף כתב: "כל אדם יודע שהאנשים שהוא מציב סביבו בתפקידי מפתח במעגל הרגיש של קבלת ההחלטות משפיעים מאוד על המדיניות שהוא מוביל. בנט מרחיק מעליו במכוון אנשי ימין ומציב בתפקידים המדיניים והביטחוניים הרגישים אנשי שמאל (תסלחו לי שאני לא קונה את הבלוף של המושג "אנשי מרכז")".

"כשזה מתווסף למעגל פוליטי שמאלי מאוד שמקיף אותו בממשלה ובקבינט זה יכול ללמד על הכיוון שהממשלה הזו הולכת אליו. עשר מעלות ימינה זה לא יהיה. וזו צריכה להיות קריאת השכמה נוספת לעיוורים ולתמימים שטרם התפכחו מאשליית הימין שלו ושל שותפיו", הוסיף.

ח"כ אופיר סופר (הציונות הדתית) צייץ בתגובה: "כשסיוט הופך למציאות: ממשלת בנט-רע"מ-מרצ, מסוכנת לביטחון ישראל".

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) כתב: "כשהאחים המוסלמים קובעים את סדר היום בממשלת ישראל(!), יחד עם האנטי ציוניים במרצ והעבודה, אין ספק שזועבי צודקת. הזועבי אותה זועבי והים אותו ים".

"הממשלה הזו מסוכנת. גורמים קיצוניים השתלטו על הגה הספינה, בעוד קברניטיה שקועים בתרדמת. חייבים להתעורר לפני שיהיה מאוחר מידיי", הוסיף.

חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן (ליכוד) תקפה גם היא את רה"מ, וכתבה בחשבון הפייסבוק שלה כי "בוחרי ימינה לא האמינו שבנט ישב עם לפיד. איזה לפיד הלוואי לפיד. ברית האחים הובילה ישירות לאחים המוסלמים. הם אלה שיחליטו את עוצמת התגובה הבטחונית של ישראל.
בהנחה שהם ירשו לה להגיב בכלל. זוהי ממשלת חורבן בכל תחום שניתן להעלות על הדעת והיא חייבת ליפול לפני שיהיה מאוחר מדי. לכולנו".

חבר הכנסת איתמר בן גביר, הגיב גם הוא לדברי זועבי: "חברת הכנסת של מרצ אומרת בקול את מה שכולנו יודעים בלב: נפתלי בנט שבוי בידי קואליציה של תומכי טרור שיפילו אותו אם יעז להגיב לטילים של החיזבאללה. הממשלה הזו מסכנת את בטחון המדינה ואנחנו חייבים לשלב כוחות ולהפיל אותה לפני שתושבי קריית שמונה והגליל יהפכו לתושבי עוטף עזה והנגב".

גם בליכוד פרסמו הודעת גינוי להתבטאותה של חברת הכנסת: "בנט ולפיד נכשלו לא רק מול הקורונה אחרי שבנט עיכב בשבעה שבועות את הבאת החיסון השלישי לישראל. הם נכשלו לא רק בתקציב שבו הטילו מיסים כבדים על אזרחי ישראל. בנט ולפיד נכשלים גם בביטחון, והיום חברת הקואליציה שלהם, אמרה את האמת. בנט לא מסוגל לשמור על ביטחון ישראל מכיוון שהממשלה שלו תלויה במנסור עבאס ובשמאל הקיצוני. נפיל את הממשלה המסוכנת הזאת ונחזיר את ישראל למסלול של הצלחה: גם בקורונה, גם בכלכלה וגם בביטחון".