"אנחנו צריכים לעקור את המילה הזו 'סגר' מתוכנו. אנחנו גורמים לאנשים לחיות תחת איום". כך אמר היום (ראשון) שר המודיעין אלעזר שטרן בישיבת הממשלה השבועית שנערכה, ברקע העלייה בתחלואת הקורונה והסגר הממשמש ובא.

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, הידועה בהתנגדותה העיקשת למדיניות המהודקת של משרד הבריאות, הוסיפה על דבריו כי "מעבר לעובדה שאנחנו צריכים להסיר את נושא הסגר מסדר היום, עצם זה שאנחנו מדברים על זה, אנחנו מקבעים מציאות בשטח".

"יש ביטולים ואנשים נמצאים בחרדה קיומית על הפרנסה שלהם. ראינו גרפים – לא משנה אם מדינות עשו סגר או לא עשו סגר, או עשו סגר חלקי – הגרף של התחלואה נראה אותו דבר...", המשיכה. 

השר לביטחון פנים עמר בר לב התנגד למהות דבריהם, באומרו כי "אני גם לא חושב שצריך להפחיד את הציבור אבל צריך לומר את האמת לציבור, והאמת היא שהמציאות מפחידה"

השרה לשווין חברתי מירב כהן ציינה: "כאב לי לקרוא על החלטת קבינט הקורונה בנושא החרגת בתי הכנסת מהתו הירוק. כאילו לא למדנו לקח מהסבבים הקודמים. אין כל הצדקה להחרגה הזאת".

מזכיר הממשלה שלום שלמה השיב לה כי "זו לא הייתה החלטת מדיניות, זו הייתה הנחיה משפטית".

אביחי מנדלבליט היועץ המשפטי לממשלה דווקא הזים את דברי שלמה, והבהיר כי "לא הייתה דרישה משפטית כזו או אחרת". 

ראש הממשלה נפתלי בנט סיכם ואמר ש"נבדוק את זה בפורום יותר קטן".

שרת התחבורה, מרב מיכאלי, הציעה בישיבה כי קופות החולים יקבעו באופן אקטיבי תורים לחיסונים עבור כל מי שטרם התחסנו ותשלח להם עדכון ב-SMS ומכתב הביתה על אודות המיקום, התאריך ושעת החיסון שנקבעה עבורם, ללא כפיה, כמובן.

"ניסינו הרבה כלים עד היום והגיע הזמן להפוך את המשוואה - לא באיומים, לא בתשדירים ולא בתדרוכים, הצעתי שמעתה מדינת ישראל תפעל אקטיבית ותציע לכל אחד ואחת שטרם התחסנו תור לחיסון", הוסיפה השרה.

בפתח הישיבה, אמר בנט כי "מגפת הדלתא משתוללת ברחבי העולם. בארה"ב למשל, יש עליה של 1,000% בחודש האחרון. לכן, קיבלנו החלטה שאזרחי ישראל יהיו הראשונים בעולם לקבל את החיסון השלישי המשלים. יש לנו אינדיקציות שהחיסון יעיל במניעת תחלואה קשה. זו אמירה מאוד משמעותית - החיסון הוא בטוח ויעיל. כעת, מדינות אחרות בעולם הולכות בעקבותינו - גרמניה, בריטניה וארצות הברית נעות גם הן לעבר מתן החיסון המשלים".

הוא סיכם את דבריו בכך ש"כל ישראל ערבים זה לזה, זו המשמעות של ערבות הדדית. לא להיות אנוכי ולחמוק, אלא ללכת ולעשות את זה. אם נתחסן באלול, נוכל לשמוע שופר ביחד בתשרי".

בתוך כך,  בשעה 17:00 עתיד להתקיים דיון בראשות בנט בנושא שנת הלימודים הבאה, על רקע האפשרות שפתיחתה תידחה. במשרד החינוך מדגישים שהם לא חולקים על דעת משרד הבריאות, ולא מעוניינים לדחות את פתיחת שנת הלימודים.

מוקדם יותר היום עדכן משרד הבריאות כי 2,886 מקרים מאומתים של נגיף קורונה אובחנו אתמול. כעת עומד מספר החולים הפעילים על 32,300 איש, מתוכם 348 במצב קשה, לעומת 274 יממה קודם לכן. 

עוד על פי הנתונים: שני חולים נפטרו אתמול. כעת עומד מספר המתים על 6,535 ו-83,772 בדיקות קורונה בוצעו כש-3.83% מתוכן חזרו חיוביות. במהלך אותה יממה 970 איש חוסנו לקורונה במנה הראשונה ו-676 במנה השנייה. עד כה חוסנו 5,805,340 במנה הראשונה, 5,393,232 במנה השנייה ו-422,326 במנה השלישית.  

הבוקר גם נכנס לשימוש התו הירוק המורחב שיחול בכל מקום סגור ובכל התקהלות של מעל 100 איש, לרבות אולמות האירועים, אירועי תרבות וספורט, מסעדות, מכוני כושר, בתי מלון ובתי קולנוע. כניסה למקומות אלה תתאפשר למחוסנים ומחלימים או באמצעות בדיקת קורונה שלילית מה־24 השעות האחרונות. מ־20 באוגוסט יחול התו הירוק גם על ילדים בני פחות מ־12, שעד כה מוחרגים מההגבלה.