חבר הכנסת מוסי רז (מרצ) התראיין הבוקר (שני) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM, על מנת להתייחס לדברים שאמרה אתמול חברתו למפלגה, ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי, שטענה כי במידה וישראל תצא למבצע צבאי, מרצ ורע"מ יפילו את הממשלה. ח"כ רז אמר כי "היא מדברת אולי בשמה, אני לא מקבל זאת. אנחנו רוצים לחזק את הממשלה, לא להחליש אותה".

עוד הוא הוסיף בנושא כי "אנחנו כמובן רוצים ביטחון לכל אזרחי ישראל ואנחנו לא מאיימים. בכלל החלטות צבאיות מתקבלות ע"י הקבינט, לא אני מקבל אותן וגם לא ח"כ רינאוי זועבי. בלי קשר, אני חושב שזו אחריות הממשלה בישראל לעשות הכל כדי שלא נצטרך עימות צבאי חלילה".

חבר הכנסת התייחס לאפשרות כי יידרש מבצע צבאי וטען: "רצוי שנעשה הכול כדי להימנע ממבצע צבאי אבל אם יהיה צורך חלילה, אני חושב שהממשלה עשתה את זה לפני יומיים, להשיב אש. הממשלה עשתה את זה בתגובה הולמת הנדרשת במקרה כזה שחבל שקרה. חבל שהייתה פרובוקציה כזו".

בנוסף, הוא דיבר גם על הרכב הקואליציה, אשר חברות בה מפלגות מכל הקשת הפוליטית ואמר כי "לא על כל דבר כולם מסכימים. יכול להיות שיהיה מבצע צבאי מחר, שמישהו יתנגד לו, אבל לא מפילים ממשלה כל כך מהר. לא צריך לאיים על הממשלה אלא לחזק אותה. זו ממשלה מיוחד שמחליפה אלטרנטיבה גרועה".

"מה שאמרתי היא עמדתי, ולדעתי זו גם עמדת מרצ", הוסיף חבר הכנסת שאף הוסיף כי "חברי עיסאווי פריג' אמר דברים דומים. מאוד הייתי רוצה שהמדינה לא תצטרך להשתמש בכוח צבאי, אבל אם ישראל מותקפת, יש לה לגיטימציה".

לשאלתם של כספית ומגל, אם ירי רקטות לעבר ישראל נחשב להתקפה שמאפשרת תגובה, השיב רז: "זה נחשב שהיא תחת התקפה והיא צריכה לעשות את המעשה החכם ביותר שביכולתה, אם מדיניים ואם צבאיים, כדי להפסיק את הדבר הזה. התגובה האחרונה בעיניי הייתה מדודה. בלבנון יש הרבה גורמים שאנחנו לא ערים לגמרי להם. גם בנושא הפלסטיני הממשלה מגיבה נכון, אבל ברור שלא יהיה פתרון ללא פתרון מדיני, ופתרון מדיני לא יהיה בארבע השנים הקרובות".