פרקליטות מיסוי וכלכלה, על דעת היועץ המשפטי לממשלה, הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד כתב אישום בפרשה 1803, נגד ח"כ דוד ביטן, וזאת לאחר שהודיע כי אין בכוונתו לבקש חסינות מהכנסת בפני העמדה לדין. ביטן מואשם בקבלת שוחד במאות אלפי שקלים, בשבע פרשיות שונות, בתמורה לטובות הנאה שסיפק לכאורה. כמו כן, מואשם ביטן בהפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס.

כמו כן, בית המשפט הודיע כי בתוקף סמכותו הוא מורה על ביצוע חילוט הנסכים המפורטים בכתב האישום או נסכים בשווי עבירות הלבנת ההון או כמה שניתן כשוחד.  

כתב אישום נגד דוד ביטן ואחרים by maariv

כזכור, היועמ"ש הודיע בחודש שעבר כי על ההחלטה להעמיד לדין את חבר הכנסת מהליכוד, זאת בגין עבירות של לקיחת שוחד בסכום כולל של 715 אלף שקלים בשבע פרשות שונות, ובעבירות הפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס. את העבירות ביצע ביטן במסגרת תפקידיו בעיריית ראשון לציון ובמהלך כהונתו כחבר כנסת וכיו"ר הקואליציה. 

על פי כתב האישום, באחת הפרשיות מואשם ביטן בהלבנת טובות הנאה באמצעות חשבוניות. זאת, בתמורה לקידום שלושה פרויקטים נדל"ניים בתל אביב. במקרים אחרים, הסווה לכאורה את התמורה שקיבל באמצעות חשבוניות במסווה של מתן שירותי פרסום. "ביטן פעל לקידום אינטרסים של יזמים, תוך ניצול מעמדו, קשריו והשפעתו", נכתב בכתב האישום.

עורכי הדין דרור מתתיהו, שרון כהנא ואפרים דמרי, אשר מייצגים את ח"כ דוד ביטן, מסרו בתגובה להגשת כתב האישום: "ח"כ ביטן החליט לא לבקש מהכנסת חסינות ויתמודד עם האישומים בבית המשפט, תוך בטחון מלא כי בתום ההליך המשפטי יוכרע שלא נפל כל פסול במעשיו וששמו ינוקה מכל רבב".

התנועה לאיכות השלטון הגיבה על הגשת כתב האישום נגד ח״כ דוד ביטן וקרא לו להתפטר באופן מיידי מהכנסת.״הכנסת היא לא עיר מקלט לחשודים ולעבריינים. אמנם חזקת החפות עומדת לצדו של ביטן, אך עליו לנהל את ההליך הפלילי מחוץ לבית הנבחרים. עליו להתפטר מהכנסת עוד היום. נאשמים בפלילים לא יכולים לשמש במקביל כנבחרי ציבור״.