שרת הפנים, איילת שקד, התייחסה הערב (שני) בראיון לבן כספית ואריה אלדד ב-103FM לסערה שעוררה אמש ח"כ ג'ידא רינאוי-זועבי, שטענה בריאיון לרדיו מכאן כי מפלגתה יכולה למנוע מהממשלה לנקוט בפעולה צבאית נרחבת.

"זאת אמירה אידיוטית שאין טעם להתעמק בה. אם יהיה צורך ביטחוני לצאת למבצע או למלחמה חס וחלילה, בצפון בדרום או במקום אחר, אז נעשה את זה. ואם חבר כנסת כזה או אחר יחליט להפיל את הממשלה – אז היא תיפול. אבל נפעל לפי הצרכים הביטחוניים של מדינת ישראל ולא לפי אמירות של ח"כ כזה או אחר", אמרה שקד.

כמו כן התייחסה שקד לאפשרות לסגר רביעי: "הסיפור הוא כנראה פשוט – אם נתחסן עכשיו לא יהיה צורך בסגר. יש לנו שתי משימות עיקריות – שכל בני ה-60 ומעלה יתחסנו בחיסון השלישי, ואני רוצה לנצל את ההזדמנות להגיד לכל מי ששומע והוא בן 60 פלוס ועוד לא התחסן ללכת לקופות החולים היום או מחר ולהתחסן גם אין תור, מקבלים את כל מי שמגיע. אם נצליח לחסן את בני ה-60 פלוס ולהעלות את אחוז המתחסנים בקרב בני הנוער, אז אני מעריכה שנוכל להמשיך, אולי עם הגבלות, אבל לא נצטרך סגר. אם לא נצליח אז בסופו של דבר לא נסתכן בהגעה לאי ספיקה של מערכת הבריאות. אני חייבת להגיד משהו אופטימי – אנחנו מתחילים לראות סימנים שהחיסון השלישי כן עובד, ולכן מבקשים מכולם ללכת להתחסן".

על האפשרות למתן תמריצים למי שטרם התחסן מפני קורונה אמרה שקד: "התו הירוק במידה מסוימת מקשה על מי שלא התחסן כי הוא מצריך מהם לעשות בדיקות על חשבונם, נשקלות עוד הגבלות כאלה על מי שלא התחסן. אנחנו שוקלים גם תמריצים כספיים למי שהולך להתחסן, זה משהו שהנשיא ביידן עשה. בגדול אנחנו עושים כמה וכמה פעולות דרך ראשי הרשויות המקומיות ומנהלי בתי הספר כדי להעלות את המודעות ולעודד אנשים להתחסן.

"אנחנו בודקים כל מיני אפשרויות, יש התנגדויות מסוימות של היעוץ המשפטי לממשלה, אבל אנחנו בהחלט בודקים אפשרויות להגביר את ההגבלות על מי שלא התחסן על מנת שיותר ויותר ילכו להתחסן. צריך להגיד שמתוך המיליון שלא התחסנו לא כולם מתנגדי חיסונים, חלקם בני נוער ואנשים שזה לא בראש שלהם. עם קצת זריקת עידוד הם ילכו גם לקבל את זריקת החיסון".

עוד התייחסה שקד לאירוע הירי מלבנון לעבר יישובי הצפון בסוף השבוע: "איזה ארגון פלסטיני ככל הנראה ירה רקטות לצפון ובתגובה לראשונה מזה שבע שנים מטוסי קרב תקפו בשטח לבנון, אז התגובה הייתה אגרסיבית מאוד שלא כמו בעבר. אני לא אמרתי שצריך לפתוח במלחמה, אבל תגובה אגרסיבית הייתה".

לבסוף התייחסה שקד לתפקודו של שותפה, נפתלי בנט, כראש הממשלה: "הוא מסתדר יפה מאוד, בעיניי זה אולי התפקיד הכי קשה שיש בעולם. זה תפקיד מורכב מאוד ועליו יש גם את המורכבות של הקורונה. צריך לזכור שאנחנו המדינה הראשונה בעולם שמחסנת בחיסון השלישי, שהוא נוסע עוד כשבועיים לפגוש את נשיא ארה"ב שהוא פועל כל הזמן בעניין האיראני ומתחזק קואליציה ומעביר תקציב".