ח"כ יריב לוין (הליכוד) שוחח היום (שלישי) עם אראל סג"ל וטל שלו ב-103FM והתייחס לכך שבקרב חברי הליכוד עדיין קוראים לנתניהו "ראש הממשלה", והסביר כי "את הדבר הזה למדנו דווקא מהנשיא היוצא ראובן ריבלין שכאשר היה יו"ר הכנסת אמר 'פעם שר תמיד שר'".

"אנחנו עושים את זה משתי סיבות, האחת אנחנו מכבדים את האיש וחושבים שמי שעמד בראש המדינה גם לאחר שפרש מכבדים אותו בתואר הזה, אבל הדבר העיקרי הוא האמונה שלנו שהעיוות המטורף הזה בו אדם עם שישה מנדטים עומד בראשות ממשלה יחלוף מן העולם במהירות ואנחנו עושים מאמץ ופועלים כדי שכך יקרה", אמר. 

בהמשך, התייחס לעתירה לבג"ץ של חברי הכנסת ממפלגות הליכוד וש"ס נגד הרכב ועדות הכנסת: "העמדה שלי בעניין הזה ידועה ולא חדשה, אני מאמין שלבית המשפט העליון אין שום סמכות להתערב בעבודת הכנסת. מה שקורה בכנסת, דברים שלא היה להם תקדים, רמיסה של האופוזיציה ושל מוסד הכנסת עצמו באופן שלא ראינו בעבר".

"לדוגמה, מצב בו בוועדת הכספים, אולי הועדה החשובה בכנסת בימים אלו של דיוני תקציב, הליכוד מקבל שני נציגים ואותו דבר מקבלת הרשימה המשותפת עם שישה מנדטים. ברור שזה לא דמוקרטי ותקין, אבל הדרך לפתור את זה צריכה להיות בתוך הכנסת ובשום אופן לא בהתערבות של ביהמ"ש", הסביר. 

כשנשאל מדוע הוגשה העתירה מטעם ארבעה חברי כנסת מטעם הליכוד, למרות שהמפלגה הביעה דעה מנוגדת, השיב: "הליכוד היא מפלגה מגוונת יש אצלנו גם דעות אחרות ובניגוד למפלגות אחרות בכנסת שאצלהן אדם אחד מחליט וכולם מיישרים קו אנחנו מכבדים גם את הדעות האחרות".

"חברי הכנסת שעתרו אמרו שהם ברמה האישית מרגישים שנפגעת היכולת שלהם למלא את שליחותם בכנסת משום שהייצוג שמגיע למפלגה שהם חברים בה איננו תואם את תוצאות הבחירות והרכב הכנסת. הם חשבו שנכון להגיש עתירה, אנחנו כמפלגה וכסיעה חשבנו אחרת לכן גם הצגנו עמדה מאוד ברורה בביהמ"ש באמצעות עורך דין. השאלה בעיניי היא שאלה עקרונית", המשיך. 

על השאלה האם לא פונים לבית המשפט בכל מחיר, גם במקרה של קואליציה דורסנית, השיב לוין: "בעיניי לא, כי הנזק בטווח המיידי והארוך הרבה יותר גדול מאשר מצב בו הייצוג שלנו יהיה ייצוג בלתי הולם. אני בהחלט חושב שהדבר הזה צריך להיפתר על ידי התערבות הרבה יותר אגרסיביץ של היועץ המשפטי בכנסת, גם של יו"ר הכנסת שדעתו לא נוחה מהעניין הזה ועושה מאמץ גדול להביא לפתרון שימנע מצב בו הכנסת תתנהל בדרך לא תקינה".

"אבל כשאני צריך לבחור בין שתי ברירות רעות, בין מצב שבתקופה הנוכחית הרכב הוועדות לא ישקף את רצון הציבור ותוצאות הבחירות לבין פניה לביהמ"ש שיכולה אולי לתקן את הכשל הקשה והנקודתי הזה וכנגד זה לתת לביהמ"ש מכאן ועד עולם סמכות להתערב בעבודת הכנסת, אני בלית ברירה מעדיף לחיות עם המצב הלא תקין הנוכחי מאשר לפתוח פתח כזה רחב לביהמ"ש", הדגיש. 

בהמשך דבריו התייחס לאופציה של חילוקי דעות בתוך האופוזיציה: "אני גאה בעובדה שאנחנו מפלגה דמוקרטית ויש אצלנו חילוקי דעות וכאשר יש אנשים שרוצים בתפקיד מסוים הם זכאים להתמודד. גם כאשר אנחנו היינו בשלטון, בנימין נתניהו היה רה"מ, על התפקיד אולי הכי חשוב שישנו בסיעה יו"ר הסיעה והקואליציה הייתה התמודדות בין זוהר לקיש ואף אחד לא ראה בדבר הזה פגיעה באחדות הסיעה".

"להפך, אני חושב שכך הדברים צריכים להתנהל. אני גם לא חושב שנכון לצייר את מה שקרה בבחירות החשאיות בוועדה לבחירת שופטים כי אנחנו אופוזיציה, אנחנו מיעוט, ניסינו להפתיע ולהצליח לבחור, צלחנו באופן חלקי בלבד למשל בוועדה למינוי דיינים אבל המצב הטבעי הוא שבאופוזיציה שבנחיתות מספרית מפסידה בהצבעות. מאז תחילת הקדנציה הזאת באופן חסר תקדים שלמרות הנחיתות המספרים הצלחנו לא פעם לנצח בהצבעות. אני חושב שזה מעיד דווקא על לכידות", אמר. 

בנימין נתניהו, מיקי זוהר, יריב לוין (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
בנימין נתניהו, מיקי זוהר, יריב לוין (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

על האפשרות של "מרד" ביו"ר מפלגתו בנימין נתניהו, אמר לוין: "זה מגוחך כי זה לא סוד שבנימין נתניהו אמר את זה מעל כל במה, שהוא מוכן לקיים פריימריז בכל רגע נתון, מסתבר שאנשים לא רוצים כיוון שכולם מבינים שאם יהיו פריימריז התוצאה ברורה לחלוטין ונתניהו ינצח ברוב עצום. אני מאמין בדמוקרטיה ולכן אני חושב שהיא בסוף תנצח ונתניהו יוביל את הליכוד בבחירות הבאות כאשר תהיינה וכאשר ננצח בהן נתקן חוק אנטי דמוקרטי אם יחוקק".

"אני חושב שהליכוד והאופוזיציה הוכיחו אחדות ונחישות באופן חסר תקדים וזה ראוי להערכה בעיניי ואנחנו נמשיך במאבק הזה. אנחנו נמצאים בליבו של אירוע פשוט מטורף בשתי חזיתות עצומות גם בחזית הבריאותית וגם הביטחונית, עם ממשלה לא מתפקדת לחלוטין שחיה כנראה במנותק לחלוטין מהמציאות", הוסיף.