ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) שוחחה היום (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחסה לדברים שאמר יו"ר מפלגתה, איימן עודה, לפיהם אף חבר מהרשימה לא יצביע בעד התקציב. "אנחנו לא מצהירים הצהרות ככה סתם, אני חושבת שהעמדות שלנו די ברורות, זה לא תקציב מצוין, גם לא תקציב טוב, זה תקציב גרוע מאוד", אמרה.

"זה תקציב שבא להכביד על גבן של הקבוצות והאוכלוסיות המוחלשות, שמעלה את גיל הפרישה לנשים בלי שום פתרון לקבוצות שיפגעו מזה. זה גם תקציב שיש בו תוספת אדירה לצבא, לכיבוש ולהתנחלויות אז בואו לא נשלה את עצמנו, זה לא תקציב טוב ולא נצביע בעדו", הסבירה. 

בהמשך דבריה, התייחסה תומא סלימאן להצעת החוק של ח"כ אחמד טיבי לחיבור בתים לחשמל מבלי טופס 4, והשיבה לשאלה בדבר הבתים שנבנו באופן לא חוקי: "יש 60 אלף בתים כאלה כי לאנשים אין ברירה אחרת, כאשר לא מאשרים תוכניות מתאר, מצרים את הכפרים והערים ולא מוסיפים להם עוד קרקעות בתוך התחום".

בנוסף, התייחסה חברת הכנסת לתוכנית "מכת חרב" לאיסוף אמל"ח לא חוקי בחברה הערבית שהחלה היום, ואמרה כי "אני לא אגיד משהו רע, אנחנו כן רוצים שהמשטרה תגלה אחריות. שמחתי לשמוע שראש הממשלה דיבר היום על שנים של הזנחה מצד המשטרה. אני חושבת שהבעיה הרבה יותר עמוקה מהזנחה, אבל אם יש החלטה פוליטית כן להכות בארגוני הפשע ולנסות לאסוף את הנשק אנחנו מברכים על כך, אנחנו דרשנו את זה הרבה זמן".

"השאלה המהותית היא, אני יודעת שיישפך כסף כי מתכננים מיליארד וחצי מהתקציב למאבק בפשיעה שיוקדש למשטרה. אני מאוד מקווה שלא יהיה ניצול התקציב להרחבת כוחות המשטרה סתם בלי פעילות רצינית לעומק", הסתייגה. 

כשנשאלה האם מגיע שאפו ליו"ר רע"מ, מנסור עבאס, הגיבה: "לא, אני לא אגיד את זה. שאפו לכל צעיר וצעירה, אימא ואבא, מנהיג מקומי ואיש דת ואנשים שיצאו לרחובות, ששבתו רעב. שאפו למנהיגות האוכלוסייה הערבית שהתעקשה שנים על גבי שנים עד ששינתה את השיח הישראלי בנושא הפשיעה".