הפרלמנט הפולני אישר אמש באופן סופי את החוק שימנע הגשת תביעות על רכוש שנגזל בתקופת מלחמת העולם השנייה. אישור החוק השנוי במחלוקת עורר תגובות חריפות וגינויים מצדם של חברי הכנסת בישראל. חבר הכנסת יוראי להב הרצנו (יש עתיד) שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג בתוכניתם ב-103FM והגיב לדברים.

"החוק עבר אתמול בקריאה שלישית. הוא עדיין דורש את החתימה של נשיא המדינה ואני מקווה שנצליח להפעיל לחץ מדיני כבד, גם מהשותפות ברחבי העולם, כדי שהוא ייפול. החוק הזה הוא חרפה, ומטיל חרפה גדולה על הפרלמנט והעם הפולני. הוא מנסה לשכתב את ההיסטוריה", אמר הרצנו.

עוד הוסיף חבר הכנסת, כי "הממשלה הקודמת לא התנגדה לחקיקה הפולנית, שהתחילה בחוק להכחשת מחנות ההשמדה בפולין. העבירו חוק לפני מספר שנים שאוסר על אנשים לומר שפולנים נטלו חלק ברדיפה ובהשמדה. עכשיו אומרים אלו שנרצחו לא זכאים להשיב את רכושם שנגזל מהם".

"אם הפולנים מחנכים את הדורות הבאים לכך שהפולנים לא נטלו את משלח ידם, איך נמנע מזוועות כאלה לקרות שוב?", שאל הרצנו והוסיף: "הדבר המטריד שמעיד על הפרלמנט הפולני, שהם ממשיכים להתייחס לאזרחי פולין שנרצחו בתור מטרד, בתור זרים. זה מעיד בראש ובראשונה עליהם, ובהקשר הזה שינוי המדיניות שמוביל השר לפיד חשוב ערכית ומוסרית".

חבר הכנסת ציין כי שר החוץ לפיד "הודיע שהיחסים יפגעו בין המדינות באורח קשה. כשהחוק עבר בקריאה שנייה, השגריר הפולני זומן לשיחת הבהרה. לפיד אמר גם אתמול ולאורך כל הדרך, שיהיו השלכות קשות. זה כתם מוסרי שלא ימחה מעל פולין וזה מאוד מטריד".