כעס ברשות הפלסטינית על ההחלטה של שר הביטחון בני גנץ, לאשר בנייה של למעלה מאלפיים תוכניות בנייה בהתיישבויות היהודיות ביהודה ושומרון. בהודעה מטעם הרשות שפורסמהברשתות התקשורת הערביות נרשם כי "אישורי הבנייה החדשים מהוות הפרה ברורה של הסכמי אוסלו הקובעים כי אין לנקוט באמצעים חד צדדים. כמו כן מדובר בהפרה של מספר החלטות בינלאומית". 

כזכור אתמול, פנו השרים וחברי הכנסת של מרצ במכתב לשר הביטחון ודרשו ממנו למנוע את הבנייה בישובים היהודים ביהודה ושומרון.  "זהו צעד מסוכן שעלול להעמיק את הסכסוך ולהציב מכשולים בפני האפשרות להשגת הסדר קבע בר-קיימא עם הפלסטינים. בניה בהתנחלויות בזמנים הרגישים והמתיחות ששוררת בשטחים הכבושים, תתפרש כמעשה של התרסה אל מול הקהילה הבינלאומית, מה שעלול לערער את מעמדה של ישראל בעולם, בניגוד למאמצי הממשלה אשר עמלה על חיזוק מעמד זה ומיצובו בקרב הקהילה הבינלאומית". 

במכתב, עליו חתומים השרים ניצן הורוביץ, תמר זנדברג ועיסאווי פריג' וכן חברי הכנסת של הסיעה, נאמר עוד: "זו ההזדמנות להזכיר לך אדוני השר, כי בבסיס הממשלה החדשה עומד העיקרון של עבודה בהסכמה תוך חתירה מתמדת למציאת הבנות משותפות, וצעד זה של אישור הבניה בהתנחלויות אין הוא עולה בקנה אחד עם עיקרון ההסכמה בין הצדדים".

ישיבת סיעת מרצ (צילום: מרק ישראל סלם)
ישיבת סיעת מרצ (צילום: מרק ישראל סלם)


"אנו קוראות וקוראים לך להשתמש בסמכותך ולהודיע למועצת התכנון העליונה שאין בכוונתך לאשר תוכניות בניה בהתנחלויות אם וכאשר תוכניות אלה יאושרו על ידיה", נכתב. 

גם תנועת לוחמים לשלום הגיבה לדברים: ״ההחלטה להמשיך להעמיק את מפעל הכיבוש וההתנחלויות היא החלטה שערורייתית ומהווה הפרה מוחלטת של הסטטוס קוו ואיתו של ההסכמים הקואליציוניים. אנחנו קוראים למפלגות השמאל בממשלה לא לתת לזה יד ולממשלת השינוי לא להמשיך לעשות עוד מאותו דבר - כיבוש, התנחלות״.