שר החינוך לשעבר, ח"כ יואב גלנט, הגיב הבוקר (שישי) לפסיקת שופטי בג"ץ מאתמול, שביטלה את החלטתו לשלול את הענקת פרס ישראל לפרופסור עודד גולדרייך, בתחום חקר המתמטיקה ומדעי המחשב, בעקבות תמיכתו בתנועת החרם על ישראל. השופטים הורו לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון לבחון מחדש את ההחלטה. גלנט אמר כי הוא סובר שהשופטים טעו: "אני מכבד את פסיקת בג"ץ אך סבור שהשופטים טעו בפסיקתם. תנועת החרם היא איום על עצם קיומה של מדינת ישראל ועל אופיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית". 

עוד אמר גלנט כי "את פעילותם של תומכי תנועת החרם יש לגנות, לא להוקיר. פרופסור גולדרייך אמנם טען לצורך קבלת הפרס כאילו הוא אינו תומך של תנועת החרם, אך מעשיו העקביים לאורך שנים, כדוגמת פעולותיו לקידום חרם על אוניברסיטת אריאל, הם, לכל הפחות, תמיכה דה-פקטו בתנועת החרם, במטרותיה ובשיטות הפעולה שלה, מעבר להיותם הפרה אפשרית של חוקי המדינה". עוד קבע כי: "אי אפשר להפריד בצורה מלאכותית, לצורך הענקת הפרס, בין גולדרייך "המדען" לבין גולדרייך "המחרים". 

ח"כ גלנט קרא לשרת החינוך שאשא ביטון לעמוד לצד ההחלטה שקיבל כשכיהן בתפקיד ולא להפוך אותה: "אני מקווה ששרת החינוך תפעל ביושרה, תעמוד איתנה נגד מכבש הלחצים שהופעל גם עלי בניסיון לשכנע אותי להעניק את הפרס לגולדרייך, ותקבל את ההחלטה הנכונה מבחינה מוסרית וערכית". גלנט סיכם: "לו ידעו מקימי המדינה שפרס ישראל בגין הישגים אקדמיים בתחום מדעי המחשב יוענק למדען הפועל על מנת לפגוע באקדמיה הישראלית, הם היו מתהפכים בקברם".

כזכור, בחודש פברואר החליטה ועדת השופטים להענקת פרס ישראל פה אחד להעניק את פרס ישראל לפרופ' גולדרייך על תרומות מעמיקות ופורצות דרך בתחומי מחקריו. החלטת הוועדה לא אושרה בסופו של דבר על ידי שר החינוך דאז, שסבר כי פרסומים ועצומות שעליהם חתם גולדרייך בעבר מלמדים על תמיכתו בתנועת החרם על ישראל (BDS). היועץ המשפטי לממשלה התנגד לעמדת שר החינוך וסבר כי עניינו של פרופ' גולדרייך אינו נמנה על המקרים החריגים המצדיקים התערבות בהחלטת הוועדה, ועל כן יש לאשר את החלטתה ולהעניק לו. 

כאמור, אתמול בית המשפט העליון החליט פה אחד לבטל את החלטת שר החינוך לדחות את המלצת ועדת פרס ישראל להעניק לפרופסור גולדרייך. בדעת רוב של השופט סולברג והשופטת וילנר הורה בית המשפט להחזיר לשרת החינוך את ההחלטה הנוגעת להענקת פרס ישראל על מנת שתשוב ותשקול אם לאשר המלצה זו. השופט עמית, בדעת מיעוט, סבר כי יש לקבל את העתירה ולהורות על הענקת פרס ישראל לפרופ' גולדרייך.