שר המשפטים, גדעון סער, איבד הבוקר (ראשון) את חברו הקרוב, סאהר איסמעיל, שנרצח בכפר ראמה. איסמעיל היה איש מפלגת תקווה חדשה, יועץ לשרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון, וכאמור גם חברו ומקורבו של יו"ר המפלגה. סער ספד לחברו בראיון לכאן ב', במהלכו גם פרץ בבכי.

"יום קשה מאוד מאוד. אחיו התקשר אליי והייתה לי הרגשה רעה כשראיתי את הטלפון. אני מזועזע. נרצח אדם מאוד קרוב לי, כמו אח, רק אתמול היה בביתי ושוחחנו בין היתר על הנושא הזה של האלימות. בשבילי הצוואה של סאהר זו המלחמה באלימות. יש פה בעיה בחברה הערבית והדרוזית שלא ניתן לטאטא מתחת לשטיח. זו ה-בעיה של ישראל וצריך להקדיש כל משאב לזה. איבדנו את המשילות", אמר סער.

"הוא לא הרגיש מאוים. הוא היה אדם חזק, מנהיג במשפחתו ומנהיג בעדתו, אדם מאוד ישר, בלי פחד. שאלתי אותו על מה שקורה בראמה, שזה כפר עם רקע של אלימות בשנים האחרונות. הוא לא הרגיש מאוים. לאן זה יכול להגיע? חייבים להבטיח ביטחון אישי לכולם", הוסיף.

כשנשאל איך המצב בחברה הערבית הידרדר עד כדי כך, השיב: "הגענו לשלטון של כנופיות ופרוטקשן ולחבלי ארץ שלמים שאיבדנו בהם את המשילות. מי שחושב שזה יהיה רק ביישובים הערבים... זה יגיע לכל מקום. הייתה ישיבה מאוד רצינית לא מזמן אצל ראש הממשלה. המהירות והעוצמה שאנחנו צריכים היא הרבה יותר גדולה".

סאהר איסמעיל (צילום: מפלגת תקווה חדשה)
סאהר איסמעיל (צילום: מפלגת תקווה חדשה)

בהמשך נשאל סער האם יש קשר פוליטי לרצח, והשיב: "יש משטרה שתפקידה לחקור. שוחחתי הבוקר עם המפכ"ל, כמובן שאינני יכול לשתף את תוכנה. לא מסמכותי למסור את הדברים הללו. העניין הוא כרגע להגיע במהירות לרוצחים ולהביא אותם למשפט צדק, ולהיכנס למלחמה. זו תהיה מלחמה, יש צבאות פשע בחברה האמיתית. כשאומרים 'משפחות פשע' ממעיטים בכוחם, אלה צבאות עם אלפי אנשים".

לבסוף נשאל סער האם הוא חושש מניסיון נוסף לפגוע במפלגתו, והשיב: "באופן אישי אינני חושש משום דבר. סאהר היה משרת ציבור בכל ליבו, איש מדהים, קשה להאמין שמישהו יכול להעלות על הדעת לפגוע באיש כזה. זה כמו לאבד חלק מעצמך. איבדנו אדם יוצא דופן, אין הרבה אנשים כמוהו שמסתובבים בינינו".