סערה התחוללה אמש בטוויטר כאשר פעילת הימין שפי פז התבטאה בחריפות כלפי ח"כ גבי לסקי ממרצ בעקבות הצעתה של האחרונה כי ישראל תקלוט פליטים מאפגניסטן, וכתבה כי "יש להעמיד אותך ואת החברים שלך מול כיתת ירי". בעקבות זאת הודיעה מפלגת מרצ כי תתלונן נגד פז במשטרה. הבוקר (רביעי) שוחחו השתיים, בנפרד, עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM.

"אין כל כך הרבה מה להגיד מלבד העובדה שמדובר בהסתה בזויה, של אישה שזמן רב פועלת כנגד פעילי זכויות אדם, כנגד ילדים של פליטים, ואני ישר הגשתי תלונה לקצין הכנסת שהועבר למשטרה, ואני מקווה שבאמצעותי סוף סוף נוכל להביא אותה לחקירה ולהעמדה לדין, כי אלה דברים שלא יכולים להיות מקובלים בחברה שלנו גם אם יש אי הסכמות בינינו וזה בסדר", פתחה לסקי.

בהמשך הסבירה לסקי את הצעתה לקליטת הפליטים האפגנים: "הלכתי ובדקתי מה אמר מנחם בגין בשנות ה־70 כשקלט כ־700 פליטים מווייטנאם. אנחנו שסבלנו פליטות, העם הנרדף אולי ביותר בעולם לא יכולים להישאר אדישים לסבלם של אחרים. יצרתי קשר עם עמותה שיש לה בתי ספר באפגניסטן, אפשר לעבוד עם אנשים ולהביא חלק מהנערות שלומדות בבתי הספר כדי שלתקופה מסוימת ילמדו פה ישראל. אני לא מדברת על מיליונים או מאות אלפים".

גבי לסקי (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
גבי לסקי (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

בהמשך עלתה לשידור פז, שסירבה להתנצל בפני לסקי: "הבהרתי שעה אחרי זה שהניסוח לא היה טוב. תראה, אני לא מתנצלת בפניהם על כלום עד שלא יתנצלו".

"אנחנו מדברים ככה, אז תעמידו אותי מול כיתת ירי כשאנחנו מעצבנים מישהו, הרי אין כיתת ירי. אם האסלאמיסטים יגיעו לדרום ת"א יהיו כיתות ירי אבל לא שלנו. אנחנו אחרי שלושה שבועות מהאונס הנוראי בשכונת התקווה, שלא דיברו עליו, מרצ לא דיברו עליו. מתחרטת על הניסוח בלבד. לא מתנצלת ולא אתנצל. לסקי הקפיצה לי את הפיוז. מרצ עושים נגדי הסתה שנים. שלא ישחקו אותה תמימים ונקיי כפיים", הוסיפה פז.