מספר ימים לאחר העימות שאירע בין חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) לבין חייל צה"ל במהלך סיור שקיים בחברון, יו"ר הכנסת מיקי לוי (יש עתיד) שיגר הבוקר (רביעי) מכתב אל שר הביטחון בני גנץ וביקש ממנו לבצע תחקיר לבירור נסיבות האירוע. בפנייתו גיבה את ח"כ טיבי והסביר כי הוא רואה את העניין בחומרה מאחר ומדובר בפגיעה בחסינות חברי הכנסת. לדבריו, מניעת כניסתו של חבר כנסת על ידי חייל צה"ל, במסגרת סיור שתואם מראש, הינו עניין חמור שדורש הבהרות וחידוד נהלים בתוך הצבא.  

"לאור חשיבות העניין וחומרת המקרה, החלטתי לפנות אליך באופן אישי כדי לבקש שתתבצע בדיקה יסודית בצה"ל", כתב ח"כ לוי וביקש מהשר גנץ שיבהיר "מדוע נמנעה כניסתו של חבר הכנסת טיבי בביקור מתואם מראש". בהמשך מכתבו כתב ח"כ לוי: "אבקש כי תובהר לחיילי צה"ל המשרתים בשטחי יהודה ושומרון משמעות תפקידו של חבר הכנסת וחשיבות תפקידו במשטר דמוקרטי. אבקש כי יחודדו כללי ההתנהלות של החיילים בפעילותם השוטפת מול חברי הכנסת המגיעים לאזור זה". 

כזכור, במהלך סוף השבוע שעבר תועד חבר הכנסת טיבי, כשהוא מתעמת עם חייל צה"ל מחטיבת גולני, במהלך סיור שקיים עם חברי כנסת ערבים בעיר חברון. בסרטון, שהופץ לרשתות החברתיות, נראה טיבי צועק על החייל בקול ואומר לו "אתה לא תרים יד על חברי כנסת", כשהוא מזיז את ידו.  

יממה לאחר מכן, הגיב טיבי על האירוע ואמר כי החייל לא רצה לתת לו ולשאר חברי הקבוצה לעבור, מפני שמדובר בחברי כנסת ערבים, למרות שהסיור תואם ואושר על ידי המשטרה: "אנחנו הגענו רק לאחר שידענו שזה מאושר עם המשטרה ובתיאום עם מג"ב. כשבאנו, חסם אותנו חייל אחד שאמר 'אף אחד לא יעבור אותי', ובשלב מסוים קצין משטרה העיר לו שיש אישור, ואז הוא בכל זאת מתעקש ודוחף לי אגרוף, בקטנה, לבטן ולכן הזזתי לו את היד ואמרתי לו שהוא לא ירים יד על חבר כנסת. זו התנהגות חמורה ואין ספק שהוא עשה זאת בכוונה". 

בתגובה לאירוע, חבר הכנסת איתמר בן גביר (עוצמה יהודית) שיתף את הסרטון בטוויטר, וכתב: "לפני 20 שנה אחמד טיבי תקף חייל ויצא בזול, מקווה שלא הפעם. אפנה עוד הערב למשטרה וליועמ"ש כדי לוודא שטיבי ייחקר ויעמוד לדין על תקיפת החייל. וללוחם שהעמיד את אחמד טיבי במקום מגיעה תעודת הוקרה!". שותפו של בן גביר למפלגה, ברוך מרזל, הגיע אל המחסום שבו משרת החייל והצטלם עמו. 

ח"כ איתמר בן גביר הגיב לדרישת יו"ר הכנסת ואמר: "לתשומת ליבו של יו"ר הכנסת מיקי לוי. כשאני רציתי לעלות להר הבית או שער שכם ומנעו ממני, לא שמענו ציוץ ממיקי לוי. יו"ר הכנסת צריך להיות דמות אובייקטיבית וממלכתית ולא אמור לעשות איפה ואיפה. אני מצפה לנהוג בח"כ מהימין, לפחות כמו שנוהגים בחברי הכנסת מהרשימה המשותפת".