ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש עם שר המודיעין של מצרים עבאס כאמל היום (רביעי) בלשכת שבירושלים. במהלך הפגישה דנו השניים בעניינים מדיניים, ביטחוניים וכלכליים ביחסי ישראל-מצרים. נושא נוסף שעלה במסגרת הפגישה הוא עניין התיווך המצרי במצב הביטחוני מול רצועת עזה. 

בתום הפגישה, הזמין השר המצרי את ראש הממשלה בנט לערוך ביקור רשמי במדינתו במהלך השבועות הקרובים. את ההזמנה העביר בשמו של נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי.  

מדובר בפגישה הראשונה של ראש הממשלה בנט עם דרג בכיר של ממשלת מצרים, מאז כניסתו לתפקיד בחודש יוני. בנובמבר אשתקד דיווחו גורמים מדיניים במצרים כי ראש ממשלת ישראל דאז, בנימין נתניהונערך לקיים ביקור רשמי במדינה, בעקבות הסכמי אברהם. דבר זה לא יצא בסוף לפועל.

רה''מ בנט ושר המודיעין של מצרים  (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
רה''מ בנט ושר המודיעין של מצרים (צילום: קובי גדעון, לע''מ)


הביקור המדיני האחרון שקיימה ממשלת ישראל עם הממשל במצרים, נערך בחודש מאי האחרון, לאחר מבצע "שומר החומות". שר החוץ דאז, גבי אשכנזי, נחת בקהיר ונפגש עם מקבילו המצרי על מנת לדון בעניין ההסדרה של רצועת עזה והחזרת החללים והשבויים הישראלים המחוזקים זה. מדובר היה בפעם הראשונה מזה 13 שנים ששר חוץ ישראלי ביקר במדינה. 

בספטמבר 2017 נועדו נתניהו וא־סיסי לפגישה קצרה בניו יורק. מאחורי המנהיגים הוצב דגל מצרים בלבד. א־סיסי אמר בפתח הפגישה: "תודה רבה לך שהגעת לפגישה עם האורחים הנכבדים". דוברו של נשיא מצרים עדכן כי הפגישה עסקה בדרכים לחידוש תהליך השלום בלבד.