"העסקתי את נתניהו כדירקטור לפיתוח עסקי בבאטם. פניתי אליו ב־1999 אחרי שפרש מהפוליטיקה, וזה היה רעיון יוצא דופן. בתפקיד שלו באו לידי ביטוי התכונות הכי טובות שלו, כמו תפיסה מהירה והיכולת להציג נושא בצורה ברורה לאנשי מפתח בעולם".

כך אומר ל"מעריב" ד"ר צבי מרום, מייסד ומנהל BATM ואחד מחתני פרס התעשייה של התאחדות התעשיינים, שהוכרזו השבוע.

לדבריו, "נתניהו היה איש שיווק יוצא מהכלל והוא פתח לנו דלתות בחברות בינלאומיות. הוא עבד איתנו כמעט שלוש שנים עד שעזב וחזר לפוליטיקה. צריך עוד פוליטיקאים כמוהו בעסקים. שילובם מאוד מועיל להם, כי הם מצליחים לראות צדדים נוספים בקבלת החלטות".

בתשובה לשאלה אם הוא עדין בקשר איתו, אמר ד"ר מרום: "אנחנו בקשרים טובים עד עצם היום הזה. אנחנו מדברים ומשוחחים ונפגשים מדי פעם. שנינו מאוד אוהבים ספרים, והפגישות מהוות הזדמנות נהדרת לדבר על ספרים. לפעמים הוא שואל מה אני חושב על כל מיני דברים".

לדבריו, "בתחילת משבר הקורונה השתתפתי בישיבות ממשלה, ובמידה לא מבוטלת הייתי קול הפוך למשרד הבריאות. אמרתי שצריך מסיכות והרבה בדיקות, אלא שמשרד הבריאות חשב בדיוק אחרת עד ששינה את עמדתו".

ד''ר צבי מרום (צילום: ללא)
ד''ר צבי מרום (צילום: ללא)

על האפשרות לשלב בעתיד את נתניהו בחברה אמר: "ביבי עדיין בפוליטיקה, ואני לא מתעסק בפוליטיקה או במה שהוא עושה היום. באטם היא חברה הרבה יותר גדולה עם נגישות למנהלים נוספים, אבל אני רואה בחיוב שילוב במגזר הפרטי של פוליטיקאים לשעבר עם כישרון, ולביבי יש הרבה כישרון".

על הדרכים לפתרון משבר הקורונה הוסיף: "סגר הוא ממש לא פתרון. הדבר הראשון הוא לייצר אמון בין האוכלוסייה לשלטון, וזה עוד אפילו לפני החיסונים. דבר נוסף הוא לייצר שקיפות בתהליך קבלת ההחלטות. ללא שקיפות לעולם לא ייווצר אמון".

ד"ר מרום מציין שהתוכנית להקמת איים מלאכותיים מול החופים לפתרון בעיית הגודש קיבלה אישורי ממשלה, והוקמה ועדה עם מומחי איכות סביבה לקידומה. כולם גמרו את ההלל עליה אבל צעד ראשון עדיין לא בוצע. בסופו של יום יקימו איים לחופי ישראל כי זה בלתי נמנע. גם רכבת תחתית אצלנו תקום בסוף, גם אם זה יהיה יותר מ־100 שנים אחרי לונדון".