חבר הכנסת אחמד טיבי, מהרשימה הערבית המשותפת, עלה השבוע לכותרות לאחר שהתעמת עם חייל מחטיבת גולני בחברון, מה שגרם לאביו של החייל להגיש תלונה נגד חבר הכנסת במשטרה. היום (חמישי) הגיב טיבי לסערה בתוכניתם של ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM וטען כי בניגוד לטענה שהפגין אלימות נגד החייל, דווקא הוא היה זה שהותקף: "הוא נתן אגרוף לבטן שלי על ההתחלה, לכן הורדתי לו את היד ואמרתי לו שלא מרימים יד על חבר כנסת. זו אלימות ועבירה על החוק".

ח"כ טיבי הסביר בפתח דבריו כיצד הגיע להתעמת עם החייל: "ערכנו סיור חברי כנסת מהרשימה המשותפת, סיור שנמשך מספר שעות ובאזור המסגד החלטנו להמשיך לכביש, היה איתנו מפקד מג"ב במקום וקצינים מהמשטרה הכחולה ואמרו לנו 'מותר לכם כחברי כנסת להיכנס למקום הזה'. כשהגענו למקום אחד החיילים קפץ ככה לעברנו וראיתם את הכול הוא אומר אף אחד לא עובר. מי שניסה להסביר לו שיש אישור, זה קצין מג"ב ואפילו הראה לו באייפון שיש אישור. הוא היה בשלו".

הוא אף טען כי החייל, שמשרת בימים אלו בחטיבת גולני, מזוהה כ'כהניסט'. "לאחר התקרית, הדבר הראשון שעשה זה להצטלם עם ברוך מרזל ולהיפגש עם אלאור עזריה. בראיון לטלוויזיה הוא אמר שידע שמגיעים חברי כנסת ערבים, 'אמרו לי שטיבי מגיע, לא נתתי לו להיכנס כי אין לו מה לעשות שם'. הבנתם מה אומר חייל לחברי כנסת? שאין להם מה לחפש שם", הסביר חבר הכנסת.

בנוסף, טיבי התרעם נגד הגיבוי, האוטומטי לדבריו, שהעניק צה"ל לחייל: "צר לי על הגיבוי ששודר מפי גורמים בדובר צה"ל, יותר מזה, הם אמרו שהם מרגישים גאווה. על מה? מפגש של חייל עם ח"כ שרוצה לגשת זה שדה קרב? זה חתירה למגע עם אויבים? מדובר בחבר כנסת. ובסוף איך התקרית הסתיימה? שלושה קצינים לא הצליחו לשכנע אותו שיש חוק. המפקד שלו סילק אותו מהמקום ואז נכנסנו".

לאחר מכן, משעל ופלג ביקשו ממנו להתייחס לשריפה הגדולה שפרצה באזור הרי ירושלים, מכיוון שכתב ברשתות דברים קשים בנושא. טיבי הסביר את מילותיו בכך ש"כל פעם שיש שריפות שכואבות לכולנו, מישהו צץ ומאשים את הערבים. זה הרגל אוטומטי ומגונה וצריך לדחות אותו. למה לקפוץ למסקנות ולזרוק האשמות כשהמשטרה לא אמרה כלום עדיין? שלשום נעצרו שני צעירים יהודים שמואשמים בהצתות, למרות זאת אני לא רוצה להאשים את כל היהודים בהצתות. הם הציתו, לפי המשטרה, ארבעה מוקדים באזור ירושלים. הטבע הוא של כולנו, כואב לראות שחור במקום ירוק. כואב הלב על מה שקרה שם, מגיע הרבה תודה לאנשי כיבוי האש.

לסיום, חבר הכנסת הבהיר מה תהיה עמדת הרשימה המשותפת בנושא תקציב המדינה לשנים 2022-2021 והתחייב פעם נוספת כי הם לא יתמכו בתקציב במליאה. "אין מצב שהמשותפת תתמוך בתקציב, אף אחד מהשישה לא יצביע בעד", הצהיר טיבי.