שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד התראיין הערב (שלישי) במקביל למהדורות החדשות של 12 וכאן 11, והתייחס לסוגיה הפלסטינית: "אני מאמין בפתרון שתי המדינות, אין לי עניין לשלוט בהם, אבל זה לא משהו שיקרה בממשלה הנוכחית בהרכב הנוכחי. כשאהיה ראש הממשלה יכול להיות שהמצב ישתנה. יש דיאלוג איתם, היחסים מורכבים".

על מדיניות ישראל כלפי עזה, אמר כי "רוצים שקט. עובדים על להגיע להסדרה רחבה בעזה, נצטרך לשים על השולחן את פירוז עזה תמורת שיקום. בנושא הנעדרים והשבויים אין חדש, ישבתי היום בצהריים עם שר המודיעין המצרי והודיתי לו על העזרה אבל זה תהליך ארוך וכאוב. המשימה שלנו גם לא להיכנע לחמאס. חושב שזה הדבר החשוב לעשות בשביל ביטחון ישראל".

לפיד התייחס גם להיעדרותו מקבינט הקורונה בעבר, ואמר כי "בדיעבד טעיתי שלא באתי לישיבות הקבינט. הקבינט הוקם עוד לפני ההתפרצות, ועשינו חלוקה, ראש הממשלה מטפל במגפה ואני התמקדתי בדברים אחרים כמו התקציב. יכול להיות שפספסתי את הרגע שצריך להיכנס לעומק, אבל טוב שהתקשורת ביקרה אותי ותיקנתי".

על התמודדות הממשלה עם הנגיף אמר: "אני לא חושב שטעינו בקורונה, יש מגפה עולמית. זה זן הדלתא ויש לו השלכות ואנחנו מטפלים בזה בסדר גמור, ראש הממשלה מוביל את זה מצוין. קשה לאנשים עם אי הוודאות, אבל הממשלה מתקנת תוך כדי התקדמות".

בהמשך דבריו התייחס לפתיחת שנת הלימודים בצל העלייה בתחלואה: "צריך לפתוח את הלימודים ב-1 בספטמבר. זו העמדה שאביא לקבינט. הילדים איבדו שנה מחייהם. יהיו הדבקות אבל בגילאים האלה זה פחות נורא. נצטרך לקיים חיים תקינים ככל האפשר לצד המגפה, וחלק מחיים תקינים זה שהילדים ילכו לבית הספר".

על המשבר מול פולין בשל חוק הרכוש, אמר לפיד: "המשבר הזה מחריף מ-2018. עשינו צעדים שקטים כדי להבהיר לפולנים שמה שהיה לא יהיה. זכר הנספים הוא לא נושא לפשרה. הכדור אצל הפולנים".

שר החוץ התייחס גם לפליטים שנמלטו מאפגניסטן בשל כיבושי הטאליבאן, ואמר כי: "לא יודע אם אנחנו הכתובת המיידית לפליטים ממדינה אסלאמית, גם בעיני העולם. לעולם יש מחויבות אליהם. נהיה חלק מכל התארגנות בינלאומית לסיוע אבל לא נראה לי שלקלוט אצלנו פליטים זה הפתרון".

בנוסף, התייחס לפיד לביקורת על כמות השרים בממשלה בחסות החוק הנורבגי: "נכשלתי. רצינו 18 שרים וזה לא היה אפשרי". לצד זאת הדגיש, "אני לא ראש הממשלה החליפי, אני שר החוץ. יש ראש ממשלה אחד והוא נפתלי בנט".

בסיום התייחס לדיווחים לפיהם גנץ ילך עם נתניהו: "לא חושב שיש סיכוי, למה נתניהו לא רה"מ? כי אף אחד לא מאמין לו, הוא מרמה את כולם, גנץ לא יאמין לו".

"כן הוא הלך איתו בעבר, והוא ברשימה ארוכה שכוללת גם אותי שנתניהו רימה. תרשה לי לומר לך שאפשר לרמות אדם פעם אחת אבל לא יותר מזה", סיכם.