קבינט הקורונה אישר הלילה (בין ראשון לשני) את המתווה לפתיחת שנת הלימודים. לפי המתווה שאושר,שנת הלימודים תיפתח כסדרה ב-1 לספטמבר לתלמידי בתי הספר היסודיים והעל יסודיים. כמו כן, כיתות ח׳-יב׳ בערים אדומות שבה היקף התלמידים המחוסנים יהיה נמוך מ-70%, תעבור ללמידה מקוונת. מעל 70% מחוסנים - הכיתה תישאר בלמידה פרונטלית.

עוד אושר כי תלמידי מערכת החינוך יחוסנו בשטח בית הספר בשעות הלימודים, בהתאם לצורך ובכפוף לאישור ההורים. ביום פתיחת שנת הלימודים, יידרשו תלמידים עד גיל 12 להציג אישור הורים לביצוע בדיקת אנטיגן שתוצאתה שלילית.

רף ההתחסנות יכלול תלמידים מחוסנים, מחלימים ובעלי תוצאת בדיקה סרולוגית (נוגדנים) חיובית. מתווה "התו הירוק" יחול גם על צוותי ההוראה בגני ילדים ובבתי הספר, וכן על הצוותים המטפלים במערכת הבריאות. 

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, מסרה: "אני מברכת על דיון מקצועי ומעמיק בנושא החינוך ושמחה על כך שחברי הקבינט קיבלו את עמדתי על פתיחת שנת הלימודים באחד בספטמבר לכל הגילים והצביעו בעד. אנו נעשה זאת בצורה אחראית ומבוקר בהתאם למתווה החינוך שאושר. מודה גם לנציגי ההורים והמורים והשלטון המקומי אשר השתתפו בדיון ושיקפו את הדברים ברמת השטח".

בתוך כך, אישרה ועדת השרים גם את מתווה הטיסות לאומן, ולפיו הנוסעים לאוקראינה, לרבות מחוסנים ומחלימים, יחויבו בהצגת תוצאת בדיקת קורונה שבוצעה עד 72 שעות טרם הטיסה. בחזרה מאוקראינה, יידרשו החוזרים להציג תוצאת בדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות טרם העלייה למטוס.

בהתאם להנחיות החלות על כלל המדינות הכתומות, גם בחזרה מאומן יחויבו הנוסעים בקיום ההנחיות. השבים לישראל יידרשו למלא טופס הצהרה על בידוד עד 24 שעות טרם חזרתם ארצה. עם הנחיתה בנתב"ג, תיערך לשבים ארצה בדיקת קורונה נוספת. השבים ארצה יחויבו בקיום בידוד שאורכו 14 ימים, או 7 ימים, בכפוף לביצוע 2 בדיקות קורונה שתוצאתן שלילית.