ראש הממשלה נפתלי בנט, פתח הבוקר (ראשון) את ישיבת הממשלה, בהתייחסות לאירועים האחרונים ברצועת עזה, והבהיר: "אנחנו נבוא חשבון עם מי שפוגע בלוחמינו ובאזרחי ישראל".

בנט וגנץ בסיור באוגדת עזה (צילום: לע"מ)

בנט אף שלח איחולי החלמה ללוחם מג"ב שנפצע באורח אנוש בתקרית בגבול, סמ"ר בראל חדריה שמואלי. לדבריו, בשבוע שעבר התקיימה הערכת מצב באוגדת עזה, בנוכחות שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי, וציין: "בצה"ל ערוכים לכל תרחיש".

לקראת ישיבת הקבינט, אמר: "שרת החינוך, שר הבריאות ושרים נוספים בנו תכנית בנוגע לאיך לפתוח את הלימודים בצורה בטוחה, ואנחנו נאשר את התכנית. אנחנו מתכוונים ביממה לפני פתיחת שנת הלמודים להעניק לכל הורה ערכת בדיקה עצמית, שאיתה יבדוק את הילדה, וככה במכה אחת נוכל לאתר הרבה ילדים מאומתים ולא לשלוח אותם לבית ספר ולשמור על הילדים האחרים. זו תהיה גם מכה קשה לתחלואה". 

כמו כן, ראש הממשלה הבהיר כי "בידינו לנצח את הגל הזה", בעודו מתכוון לגל התחלואה הנוכחי, והוסיף: "בהקדם נוריד את גיל החיסון השלישי עוד יותר".

,

יפעת שאשא ביטון (צילום: אמיל סלמן/הארץ)
יפעת שאשא ביטון (צילום: אמיל סלמן/הארץ)

עוד ציין: "בהמשך השבוע אצא לוושינגטון לפגישה עם נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן. אנחנו נוסעים במתכונת מצומצמת בגלל הקורונה שעולה שם. איראן מתקדמת להעשרת אורניום במהירות וקיצרה משמעותית את פרק הזמן שנדרש להם כדי לפתח פצצה גרעינית אחת".

"ירשנו מצב לא פשוט", אמר ראש הממשלה, "איראן מתנהגת בצורה בריונית ואגרסיבית. אומר לביידן שזה הזמן לבלום את האיראנים, לעצור את הדבר הזה ולא לתת להם חבל הצלה בדמות כניסה מחדש להסכם גרעין שפג התוקף שלו, גם לשיטת מי שחשב פעם שהוא רלוונטי. אנחנו נציג תכנית סדורה שבנינו בחודשיים האחרונים לבלימת האיראנים, גם במימד הגרעיני וגם במימד התוקפנות האזורית".