ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן), יו"ר ועדת הכלכלה, שוחח היום (ראשון) עם ענת דוידוב ברדיו 103FM והביע דעתו על הרפורמות השונות המובאות במסגרת חוק ההסדרים. ח"כ ביטון התייחס גם לחוק סבסוד המעונות המתוכנן במסגרת חוק ההסדרים, ובמסגרתו אם לא שני בני הזוג עובדים במשרה מלאה אז לא יתקבל סבסוד עבור מעון לילד – מה שעלול לפגוע בחברה החרדית. 

לדברי ביטון, "זאת הייתה טעות לבחור בכלי כזה כדי לעודד תעסוקה של גברים חרדים, וכבר רבים מהם מוצאים פטנטים לרשום את כולם כתלמידים לרבנות, זה נחשב עיסוק רשמי ואז הם יהיו זכאים למלגות. חלקים ימצאו דרכים אחרות לקבל את הסיוע לגיל הרך. צריך לעודד גברים חרדים לתעסוקה דרך הכשרה מקצועית ובעזרת קבוצות שמתמחות בעידוד תעסוקה של חרדים".

בהתייחס לחוק ההסדרים, אמר ביטון כי "ועדת הכלכלה אחראית על כעשרה משרדי ממשלה, וביניהם משרדי התשתיות, תחבורה, תקשורת, חקלאות, תיירות ועוד. כלל החוקים במסגרת חוק ההסדרים שעוסקים במדיניות כלכלית בתוך המשרדים הללו, יגיעו לוועדה שלנו. ידינו תהיינה עמוסות". ביטון הוסיף כי "אם יש שינוי מדיניות בכלל המשרדים שכפופים לוועדת הכלכלה במסגרת חוק ההסדרים, הנושאים האלה יגיעו אלינו".

עוד הוסיף יו"ר ועדת הכלכלה: "התקציב חייב לעבור כי הוא חשוב למדינה, המדינה בלי תקציב לא מתפקדת, וכבר שנתיים שאין תקציב במדינה. חוק ההסדרים משנה מדיניות ומוביל לרפורמות. יו"ר הכנסת הוריד כבר שליש מהרפורמות הללו, בוועדות ידונו ברפורמות ועוד ישנו אותם, ולגבי חלק מהרפורמות תתקבל ההחלטה במהלך הדיון בכנסת. אסור לפעול בפזיזות או באופן חד-צדדי, וחייבים להגיע למקומות שיש בהם הסכמה, לטובת הציבור, ולא כדי לפגוע בציבור באופן הרסני, בגורל שלו ובפרנסה שלו".