"צריך לקחת ממנה את הילד כדי שתלמד לקח. הוא ממילא גוי". את הדברים הקשים הללו אמר היום (ראשון) הרב והמשפטן החרדי דב הלברטל נגד שרת התחבורה מרב מיכאלי, עת שוחח עם אריה אלדד וגיא פלג בתכניתם ב-103FM.

הרקע לשיחה הוא הליך הפונדקאות אותו עברה מיכאלי, והטור החריף אותו כתב הלברטל בערוץ 7 בתגובה, בו קרא לקחת למיכאלי את הילד.

"מיכאלי רוצה ליהנות מפרי העץ המורעל. היא ביצעה הונאה ציבורית, אחת ההונאות הערכיות הגדולות שהיו בעשרות השנים האחרונות. היא אישה פמיניסטית שחינכה דורות לכך שילד הוא עוול מוסרי לנשים ומטרד ציבורי, היא טענה שאם פונדקאית זה מסחר בגוף האישה – ופתאום היא מתהפכת ובוגדת בעשרות אלפי נשים שאותן היא שכנעה לא לגדל ילדים", הוסיף.

"אלפי נשים היום לא יכולות ללדת בגללה, כי הן שוכנעו בדבריה, וכעת בשל השעון הביולוגי שלהן כבר מאוחר מדי", הטיח בה המשפטן החרדי. "הן שוכנעו בערכים המופרעים והאנטי-יהודיים שלה. בתור ראש מפלגת העבודה, בן גוריון היה זורק אותה ואת הבן הגוי שלה מכל המדרגות, ורבין היה אומר עליה שהיא נפולת של נמושות. היא לא ראויה לגדל ילדים".

בתגובה למתקפתו, השיב לו גיא פלג: "העניין הוא שאתם מתנגדים לפונדקאות. האם לא כדאי שתתעדכנו, ותבינו שיש הרבה זוגות שלא יכולים להביא בעצמם ילד ונזקקים להליך פונדקאות? תתעדכנו, ותבינו שהילד של מרב מיכאלי הוא יהודי, ומקומו בישראל".

 "זאת לא בעיה לגדל יהודי בפונדקאות, השיב לו הלברטל, "אבל בשביל זה צריך שני תנאים מצטברים: הראשון הוא שהביצית תהיה שלה, ואני לא בטוח במקרה הזה. לא יודע אם יש היתכנות רפואית להשתמש בביצית של מיכאלי. אולי היא תגיד לנו עכשיו אם זאת הביצית שלה או לא".

כשעומת עם כך שקיים "הליך פשוט מאוד כדי להכניסה לקהל ישראל", גם אם הביצית שממנה נולד הילד מגיעה ממי שאינה יהודיה, ענה: "הם לא יגיירו את התינוק. אתה מעלה על דעתך שמיכאלי ושליין יגיירו אותו?!".

בסוף דבריו, סירב לאחל מזל טוב לזוג, וטען כי "הילד גוי! הוא מכל הבחינות לא יהודי, גם אם הביצית שלה. הביצית יכולה להיות שלה והזרע שלו, שתעלה לשידור ותוכיח שהביצית היא שלה".