ביום שבת נפצע אנושות לוחם מג"ב סמ"ר בראל חדריה שמואלי כתוצאה מירי לעברו במהלך העימותים בגדר המערכת. ראש הממשלה נפתלי בנט התקשר אתמול לאביו יוסי, ושגה בשמו של הלוחם. הקלטת השיחה בין השניים פורסמה ברשתות החברתיות והתפשטה כמו אש בשדה קוצים, ועוררה סערה גדולה בזירה הציבורית, כשלאחר מכן ראש הממשלה התנצל. יו"ר ועדת החוץ והביטחון חבר הכנסת רם בן ברק (יש עתיד) שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM ומתח ביקורת על ראש הממשלה: "מוטב היה אם השיחה הייתה נראית קצת אחרת, אבל בסדר. ראש הממשלה צלצל כי זה אכפת לו ומעניין אותו מצבו של החייל, בלי 15 יועצים שמכינים אותו. השיחה הייתה פחות טובה, אך היא נעשתה מהמקום הנכון ולא ליחסי ציבור".

עוד הוסיף, וטען: "אין ספק שצריך לתחקר את האירוע הזה ולהסיק מסקנות. התוצאה שלו מעידה יותר מכל שהיו דברים שהיו צריכים להיראות אחרת. חרך כזה זו פרצה, שמצד אחד עומד חייל ומן הצד השני פלסטיני, וכל אחד יכול להוציא נשק ולירות. זה לא היה צריך לקרות, לא היו צריכים להגיע אנשים לחרך".

כמו כן, התייחס חבר הכנסת  לתקיפת צה"ל הלילה בכמה מוקדים ברצועת עזה, בתגובה לשיגור הבלונים אל עבר ישראל, והסביר: "הממשלה שינתה את המשוואה ונגיב על כל בלון תבערה". עוד הוסיף, ואמר: "אי אפשר יהיה לסבול את הבלונים והירי לאורך זמן, וצריך לחשוב איך אפשר לעשות זאת. חמאס הוא ארגון טרור, ויהיה מאוד קשה להגיע איתו להסכמות". חבר הכנסת התחייב: "חמאס יצטרך להבין שכללי המשחק השתנו, ואם הוא לא יבין? יכול להיות שזה יתפתח למשהו יותר גדול".

בהמשך התייחס יו"ר ועדת החוץ והביטחון לביקורת על היעדר התגובה לתקיפת החייל: "צריך לפעול בכל הזירות באחריות. לאפשר לתושבים חיים נורמליים ולא לגרור אותנו למשהו שלא היינו רוצים. אנחנו לא צריכים להגיע למצב שבגלל גורמים מסוימים אנחנו עושים פעולות שלא התכוונו אליהן, או פותחים במבצעים שלא רצינו. אם נעשה - נעשה את זה בזמן שאנחנו רוצים".

לקראת פגישתם הצפויה של ראש הממשלה בנט ונשיא המדינה ביידן, אמר ח"כ בן ברק: "אין לי שום ספק שהיה נכון לישראל אם היו מקפידים להישאר בהסכם הגרעין. היו בו הרבה מאוד חורים אך איראן הייתה מוגבלת. האם ההסכם היה טוב? לא. האם היה צריך לנסות לשפר אותו? כן. אך לא היה צריך לצאת ממנו באופן בו עשו זאת".

סייעה בהכנת הידיעה: עופרי גליכמן, 103FM